Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY

Universal Music Group sprzedał 10% udziałów o wartości ponad 3 miliardów dolarów na rzecz Tencent-Led Consortium

Zrobili to przed nowym rokiem.

31 grudnia Tencent Holdings Ltd poinformował swoich udziałowców, że Konsorcjum Tencent podpisało umowę kupna akcji z Vivendi na zakup 10% udziałów w Universal Music Group.

Transakcja o wartości 30 mld EUR (33,6 mld USD) została zawarta z UMG, co oznacza, że w wyniku przejęcia w kasach Vivendi znajdzie się ponad 3 mld USD.

Do konsorcjum Tencent-led dołącza Tencent Music Entertainment Group oraz nieujawnieni „globalni inwestorzy finansowi”.

Na początku tego miesiąca raporty sugerowały, że Tencent zwraca się do państwowych funduszy majątkowych w celu pozyskania kapitału niezbędnego do sfinalizowania transakcji UMG.

Strony potwierdziły, że Grupa Tencent może zwiększyć swój udział w UMG nawet do 20% przy tej samej wycenie do 15 stycznia 2021 r.

Przed zamknięciem transakcji Tencent i UMG twierdzą, że zamierzają również zawrzeć drugą umowę, która przyznaje Tencent Music Entertainment (TME) opcję nabycia mniejszościowego udziału kapitałowego w działalności UMG w Wielkich Chinach.

Transakcja ta będzie uzależniona od uzyskania zgody organu regulacyjnego oraz innych zwyczajowych warunków zamknięcia i ma zostać zamknięta do końca pierwszej połowy 2020 roku, mówi Tencent.

We wspólnym oświadczeniu, firmy czytamy: „Vivendi jest bardzo zadowolony z pojawienia się Tencent i jego współinwestorów. Umożliwią one dalszy rozwój UMG na rynku azjatyckim.

„Tencent i członkowie konsorcjum są podekscytowani możliwością wsparcia rozwoju UMG poprzez tę inwestycję. Razem z Vivendi, Tencent i TME będą pracować nad poszerzeniem możliwości dla artystów i wzbogaceniem doświadczeń dla fanów muzyki, dalej promując kwitnący przemysł muzyczny i rozrywkowy”.

Na zdjęciu: Sir Lucian Grainge, prezes i dyrektor generalny UMG, na wystawie Grammy Showcase w Los Angeles na początku tego roku]
#szanujetokupuje
musicbusinessworldwide.com