Biznes muzyczny, MAJORS, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, SOCIAL MEDIA

Universal Music wypuszcza aplikację analityczną dla artystów i menedżerów monitorowania streamingu, aktywności w ‚socialach’ i innych

Universal Music Group opracował aplikację analityczną dla swoich artystów i ich menadżerów w celu monitorowania wszystkiego, od transmisji strumieniowej po działania w social mediach.

Aplikacja Universal Music Artists (UMA) może być używana do przeglądania spersonalizowanych, globalnych danych ze źródeł Spotify, Apple Music, Amazon i YouTube (dane z Deezer zostaną uwzględnione w 2020 roku).

Aplikację można pobrać ze sklepu Apple AppStore i Google Play Store, począwszy od 21 listopada.

Artyści i menedżerowie otrzymają poświadczenia logowania na żądanie od swojego przedstawiciela z wytwórni. Po pierwszym zalogowaniu użytkownicy mogą zdecydować się na rozpoznawanie twarzy, w zależności od urządzenia.

Aplikacja będzie wysyłać powiadomienia w czasie rzeczywistym za każdym razem, gdy utwór jest dodawany do topowej globalnej listy odtwarzania i będzie aktualizować co 30 minut.

Dodatkowo użytkownicy będą mogli śledzić zaangażowanie społeczne na Facebooku, Instagramie i Twitterze.

Dostępne funkcje UMA to m.in. Artist Dashboard (Tablica Artystów), która wyświetla całkowitą widownię, całkowite strumienie, aktywność Spotlight Songs (Piosenki punktowe), Spotlight Videos (Wideoklipy punktowe) oraz Insights (Wgląd w istotne zmiany).

Zakładka Muzyka pokaże wykonanie 40 najlepszych utworów (ogólnie i według platformy, globalnie i w podziale na kraje) oraz ilość wyświetleń w serwisie YouTube (globalnie i w podziale na kraje).

Zakładka Audience pokazuje słuchających i strumienie w czasie według platformy, Top platform (słuchacze według platformy), Engagement (strumienie aktywne i pasywne), Top Countries and Regions (ogólnie i według platformy) oraz Demographics (wiek i płeć).

Zakładka „Społecznościowe” pozwoli artystom i menedżerom monitorować ich zaangażowanie społeczne na Facebooku, Instagramie i Twitterze, „Followers” (ogólnie i według platformy), „Interakcje” (takie jak, komentarze, akcje, tweety, retweety, reakcje), „Top-performing posty” poprzez interakcje i zapewni wgląd w to, która platforma społeczna i rodzaj postu otrzymuje najwięcej interakcji.

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje