Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY

Vivendi: Po ofercie złożonej przez Tencent, inni „wyrazili zainteresowanie“ zakupem pakietu akcji UMG

Największa „transakcja roku“ w branży muzycznej zbliża się ku rozstrzygnięciu.

Według informacji dla inwestorów opublikowanych właśnie przez spółkę dominującą Universal Music Group, Vivendi, w najbliższych tygodniach ma zostać zakończona analiza finansowa oferty przejęcia 10%-20% UMG złożonej przez Tencent Holdings.

I to nie wszystko – w kolejnym oświadczeniu (17 października), Vivendi oświadcza:

„Kontynuowany jest proces potencjalnej sprzedaży dodatkowych mniejszościowych udziałów w UMG innym partnerom. Niektórzy już wyrazili zainteresowanie inwestowaniem na podobnym poziomie cenowym”.

Cena ta została ustalona przez Tencent w sierpniu, kiedy to ogłosił on, że złożył ofertę na 10% do 20% udziałów w Universal, w ruchu, który wycenił UMG na 30 mld euro (33 mld dolarów).

Zgodnie z aktualizacją Vivendi (z 17 października), oferta Tencenta obejmuje „strategiczną inwestycję w wysokości 10% kapitału zakładowego, z możliwością nabycia dodatkowych 10%”.

Vivendi zaznacza, że może wykorzystać wpływy z transakcji „na znaczący program skupu akcji własnych i akwizycji typu Bolt-on”.

Przychody Universal Music Group w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 r. osiągnęły poziom 5,06 mld EUR (5,71 mld USD), jak potwierdziło (17 października) Vivendi, co oznacza wzrost o 22,7%, czyli 17,5% w ujęciu organicznym.

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje