Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY

Universal Music Group w 3 kw. 2019 r. zaksięgowała przychody w wysokości 2 mld USD

Silna sprzedaż produktów i przychody ze sprzedaży strumieniowej zwiększone przez takie gwiazdy jak Billie Eilish, Taylor Swift i Post Malone pomogły doprowadzić Universal Music Group do dwóch miliardów dolarów uzyskanych w trzecim kwartale.

Według danych opublikowanych przez spółkę dominującą Vivendi (17 października), przychody UMG w III kwartale 2019 r. wyniosły 1,8 mld euro (2 mld dolarów).

Łączne kwartalne przychody UMG w wysokości 2 mld USD – w odniesieniu do płyt, wydawnictw, licencji i merchu – stanowiły wzrost o 16% w porównaniu z tym samym kwartałem 2018 roku.

Łączne przychody UMG w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (zakończonego we wrześniu 2019 r.) wyniosły 5,06 mld EUR (5,7 mld USD), co oznacza wzrost o 17,5% w stosunku do tych samych dziewięciu miesięcy ubiegłego roku.

Po głębszym zbadaniu danych UMG w całym kwartale (patrz poniżej) widać, że przychody z tytułu nagrań muzycznych w III kwartale 2019 r. wzrosły o 13,3% r/r do 1,4 mld euro (1,6 mld dolarów).

Podział segmentu nagrań muzycznych UMG jeszcze bardziej pokazuje, że przychody UMG ze sprzedaży strumieniowej wzrosły o 19,7% do 837 mln euro (936 mln dolarów) w III kwartale 2019 roku.

Przychody ze sprzedaży fizycznej wzrosły o 14,8% r/r do 230 mln euro (257 mln dolarów).

Screen-Shot-2019-10-17-at-18.59.16.png

Pozostałe przychody ze sprzedaży cyfrowej (głównie pliki do pobrania) spadły w III kwartale o 11,5% do 108 mln EUR (121 mln USD).

Przychody z tytułu licencji (i pozostałych) w III kwartale wyniosły 101 mln EUR (225 mln USD), co oznacza wzrost o 4,7% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Tymczasem przychody z wydawnictw muzycznych w III kw. 2019 r. wzrosły o 8,3% r./r. do 293 mln EUR (328 mln USD).

Vivendi podało również, że przychody z tytułu sprzedaży towarów UMG wzrosły o 82,4%, z 73 mln EUR (85 mln USD) w III kw. 2018 r. do 136 mln EUR (152 mln USD) w III kw. 2019 r.

Screen-Shot-2019-10-17-at-17.23.39

W innym miejscu w raporcie, łączne przychody UMG z tytułu nagrań muzycznych za pierwsze dziewięć miesięcy roku wzrosły o 15,6% w porównaniu do tych samych dziewięciu miesięcy w 2018 r., do 4 mld EUR (4,5 mld USD).

Przychody z abonamentu i strumieniowania w pierwszych dziewięciu miesiącach roku wyniosły 2,4 mld EUR (2,7 mld USD), co oznacza wzrost o 23,4% w stosunku do pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 roku.

Przychody ze sprzedaży towarów również wzrosły o 82,4% w ciągu dziewięciu miesięcy do końca września, do 3388 mln EUR (381 mln USD).

Jak już wspomniano wcześniej, Vivendi przekazało również inwestorom aktualne informacje na temat procesu sprzedaży udziałów w UMG, ujawniając, że w najbliższych tygodniach ma zostać zakończona analiza oferty przejęcia 10%-20% UMG złożonej przez Tencent Holdings.

Zgodnie z aktualizacją Vivendi, oferta Tencent obejmuje „strategiczną inwestycję w wysokości 10% kapitału zakładowego, z możliwością nabycia dodatkowych 10%”.

Vivendi oświadczył również, że może potencjalnie sprzedać dodatkowy mniejszościowy pakiet akcji UMG innym partnerom.

Vivendi oświadczył:

„[Istnieje] kontynuacja procesu potencjalnego zbycia dodatkowego pakietu mniejszościowego UMG na rzecz innych partnerów. Niektórzy już wyrazili zainteresowanie inwestowaniem na podobnym poziomie cenowym”.

Vivendi początkowo ogłosił zamiar sprzedaży do połowy UMG w lipcu ubiegłego roku i w tym czasie rekomendował „sprzedaż do 50% kapitału zakładowego UMG jednemu lub kilku strategicznym partnerom, w celu wydobycia najwyższej wartości”.

W lipcu ubiegłego roku Vivendi powiedział również, że może zakończyć proces sprzedaży akcji UMG do końca stycznia 2020 roku.

Raport Bloomberga z maja tego roku sugerował, że spółka-matka UMG napotykała na trudności w procesie sprzedaży, powołując się na źródła, które mówiły, że „niektórzy inwestorzy działający na niepublicznym rynku kapitałowym rezygnują przez wzgląd na wysoką cenę i powolne tempo transakcji”.

Screen-Shot-2019-10-17-at-19.19.36

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje