Biznes muzyczny, PRAWO, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, Uncategorized

NMPA wzywa do „kontroli“ TikTok, twierdząc, że platforma „konsekwentnie narusza prawo autorskie oraz prawa twórców i wydawców muzycznych“

National Music Publishers’ Association wezwało do „kontroli” TikTok, pisząc w oficjalnym liście, że platforma wymiany plików wideo

„konsekwentnie narusza amerykańskie prawo autorskie oraz prawa twórców i wydawców muzycznych”.

W zeszłą środę (9 października) senator Marco Rubio poprosił rząd USA o rozpoczęcie dochodzenia w sprawie platformy do wymiany plików wideo TikTok należącej do Bytedance, w związku z cenzurą.

W 2017 roku, apka z muzyką karaoke Musical.ly została kupiona przez Bytedance, (podobno) za ponad 800 milionów dolarów.

Bytedance ogłosił następnie w 2018 roku, że Musical.ly przeistacza się w TikTok, który został pobrany ponad 1 miliard razy.

W liście skierowanym do sekretarza skarbu Stevena Mnuchina, Rubio poprosił Komisję ds. Inwestycji Zagranicznych w Stanach Zjednoczonych (CFIUS) o wszczęcie dochodzenia w sprawie tego przejęcia.

Rubio napisał:

„Niefortunne wysiłki chińskiego rządu mające na celu cenzurowanie informacji wewnątrz wolnych społeczeństw na całym świecie nie mogą być zaakceptowane i stanowią poważne długoterminowe wyzwanie dla USA i naszych sojuszników.

16 października, w liście wysłanym do senatora Marco Rubio i innych, prezes i dyrektor generalny NMPA David Israelite powiedział, że stowarzyszenie jest „zadowolone” z faktu, że zwrócono się do TikTok o zbadanie kwestii związanych z cenzurą i wyraziło własne obawy dotyczące naruszenia praw autorskich na platformie.

Wg. Israelite:

„Podczas gdy niektórzy wydawcy byli w stanie negocjować z TikTokiem licencje na swoje katalogi, duża część przemysłu [wydawniczego] nie ma umów, co oznacza, że wiele utworów jest nadal bezprawnie wykorzystywanych w miarę jak popularność platformy rośnie w postępie geometrycznym.

Wiele filmów przesłanych do TikTok zawiera utwory muzyczne, które nie zostały licencjonowane i za które właściciele praw autorskich nie otrzymują zapłaty.

Skala naruszenia praw autorskich przez TikTok w Stanach Zjednoczonych jest prawdopodobnie znacząca i zasługuje na analizę.

Mamy nadzieję, że jeśli Kongres dokładniej przyjrzy się sprawom związanym z TikTokiem, kradzież praw autorskich zostanie włączona w zakres jego badania.“

UPDATE:

Rzecznik TikTok złożył następujące oświadczenie:

„TikTok posiada szerokie pokrycie licencyjne w branży wydawniczej, obejmujące wiele tysięcy wydawców i autorów tekstów piosenek oraz miliony praw autorskich, a także uiszcza opłaty licencyjne od momentu powstania firmy. Platforma przyczyniła się do sukcesu artystów i autorów tekstów piosenek na całym świecie dzięki kulturze wirusowej pamięci, biciu wykresów i budowaniu nazw domostw. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować i wspierać społeczność muzyczną”.

List w całości poniżej:

Dear Senator Rubio:

As the association representing American music publishers and their songwriting partners, NMPA was pleased to see the letter that you sent Treasury Secretary Steven Mnuchin requesting that the Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS) launch a review of the national security implications of TikTok and its recent acquisition of Muiscal.ly.

In addition to important censorship concerns, it appears that TikTok has consistently violated U.S. copyright law and the rights of songwriters and music publishers. Many videos uploaded to TikTok incorporate musical works that have not been licensed and for which copyright owners are not being paid.

While some publishers have been able to negotiate with TikTok to license their catalogs, a large part of our industry does not have agreements in place meaning numerous works continue to be used unlawfully as the platform’s popularity grows exponentially.

As your letter recognized, TikTok is among the most downloaded apps in the world. In fact, it is valued significantly higher than even the largest streaming platforms in the U.S. According to recent data by Sensor Tower, the platform hit 1 billion downloads worldwide in February of this year, of which nearly 100 million were in the United States.

It is deeply concerning to our industry that a company so large which has a model that fundamentally integrates musical works can get away with not lawfully compensating copyright owners.

All platforms that are widely used within the U.S. must respect our laws and it is our role to ensure music creators are paid fairly for their work, particularly as it is critical to the success of apps like TikTok.

The scale of TikTok’s copyright infringement in the U.S. is likely considerable and deserves scrutiny. We hope that if Congress looks further into matters relating to TikTok that copyright theft is included in the scope of its examination.

Thank you for your attention to this important matter.

Sincerely,
David Israelite
President & CEO
National Music Publishers’ Association

musicbusinessworldwide.com
image: pitchfork.com
#szanujetokupuje