Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING, Uncategorized

Shazam miał 478 MLN aktywnych użytkowników w 2018 r.

Platforma rozpoznawania muzyki Shazam opublikowała swoje wyniki finansowe za pośrednictwem Companies House w Wielkiej Brytanii za rok zakończony 31 grudnia 2018 r. i ujawniła, że ma 478 milionów aktywnych użytkowników, co stanowi wzrost o 78 milionów w stosunku do 400 milionów w roku poprzednim.

Zgodnie z pierwszymi doniesieniami Music Ally, firma odnotowała również zysk w wysokości 124 milionów funtów za 2018 r., co oznacza wzrost ze straty w wysokości 17,7 miliona funtów w 2017 r., odpowiednio około 152 milionów dolarów i 22 miliony dolarów.

To poważne przejście od bycia wytwórcą strat do księgowania 124 milionów funtów zysku (patrz poniżej) zawdzięcza przejęciu przez Apple za 400 milionów dolarów w 2018 r., transakcji, która miała potencjał, aby zmienić oblicze strumieniowej transmisji muzyki na zawsze.

Transakcja ta została oficjalnie zakończona 26 listopada, zgodnie z wynikami finansowymi opublikowanymi 9 października br.

Przychody Shazam za rok zakończony 31 grudnia 2018 r. wyniosły 31,4 mln GBP (38,4 mln USD), w dół z 40,8 mln GBP (50 mln USD) zgłoszonych na koniec poprzedniego roku.

Chociaż w raporcie zauważono, że obroty są głównym finansowym wskaźnikiem wyników działalności, dodaje się, że

„po sprzedaży aktywów własności intelektualnej i biorąc pod uwagę obecną wielkość oraz bezpośredni charakter działalności, dyrektor Spółki jest zdania, że dalsza analiza z wykorzystaniem kluczowych wskaźników wydajności nie jest konieczna do zrozumienia rozwoju, wyników lub pozycji działalności”.

Screen-Shot-2019-10-09-at-14.52.57

Jak zauważył Music Ally, Shazam odnotował również przychody w wysokości 157,7 mln GBP (193 mln USD) z tytułu „zbycia wartości niematerialnych”.

Wg raportu:

„Przychody w wysokości 156,6 mln GBP (191 USD) dotyczą przychodów ze sprzedaży własności intelektualnej po odliczeniu kosztów zbycia w okresie kończącym się 31 grudnia 2018 r., a przychody w wysokości 1,1 mln GBP (1,3 mln USD) dotyczą wartości przypisanej pracownikom Shazam Media Services.”

W innych obszarach finansów, spółka stwierdza, że

„kontynuowała rozszerzanie międzynarodowej dystrybucji swoich usług poprzez znaczące kontrakty z największymi markami i firmami typu blue chip”.

Organy regulacyjne w Unii Europejskiej oficjalnie zezwoliły Apple na przejęcie Shazam we wrześniu 2018 roku, po wszczęciu dochodzenia w kwietniu 2018 roku.

Komisarz Margrethe Vestager, odpowiedzialna za politykę konkurencji, powiedziała wtedy:

„Po dogłębnej analizie danych dotyczących użytkowników i muzyki w Shazam, stwierdziliśmy, że ich przejęcie przez Apple nie zmniejszy konkurencji na rynku strumieniowej transmisji muzyki cyfrowej.”

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje