Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

250.000 artystów TuneCore ma dostęp do Tencent w Chinach, CD Baby dodaje kolejnych 750.000

To był wspaniały tydzień dla niezależnych artystów.

10 października MBW poinformowało, że serwis dystrybucyjny TuneCore nawiązał współpracę z Tencent Music Entertainment Group (TME) z Chin, która udostępni ponad 250.000 nagrań artystów TuneCore masywnej bazie słuchaczy TME w Chinach.

Oprócz umowy z TuneCore, w tym tygodniu można było zobaczyć konkurencyjne usługi CD Baby, ogłaszając, poprzez wpis na blogu, że jest również partnerem TME w dostarczaniu katalogu utworów kwalifikujących się do przyznania statusu streamingu dla trzech usług TME, QQ Music, KuGou Kuwo.

Amerykańska firma CD Baby reprezentuje ponad 750.000 artystów nagrywających, 170.000 autorów tekstów piosenek i ponad 9 milionów utworów z ponad 800 gatunków.

Usługa strumieniowego przesyłania muzyki i pobierania plików QQMusic ma obecnie ponad 400 milionów aktywnych użytkowników w Chinach, podczas gdy KuGou jest obecnie największą usługą strumieniowego przesyłania muzyki w Chinach. Kuwo jest czwartą co do wielkości usługą strumieniowej transmisji muzyki w Chinach.

TME posiada szacowany 84% udział w rynku strumieniowej transmisji muzyki w Chinach, siódmym co do wielkości rynku muzycznym na świecie w 2018 roku, według IFPI.

MIDiA Research szacuje, że łączne przychody wygenerowane przez artystów wydających własne utwory w 2018 r. wyniosły 643 mln USD – o 35% więcej niż w 2017 r., kiedy to równoważna liczba roczna osiągnęła poziom 472 mln USD.

Samo wydawnictwo CD Baby przyniosło w ubiegłym roku ponad 100 mln USD z tego ponad 600 mln USD dochodu niezależnego artysty.

W marcu właściciel CD Baby AVL Digital Group i jego grupa firm, w tym AdRev, DashGo i Soundrop, została przejęta przez Downtown Music Holdings, spółkę dominującą Downtown Music Publishing i Songtrust.

„Udostępnienie muzyki naszych członków na największym na świecie rynku abonentów strumieniowych oferuje ogromny potencjał, aby niezależni i wschodzący artyści mogli być słyszani i łączyć się z fanami”,

mówi Tracy Maddux (na zdjęciu), CEO CD Baby.

„Chiny i inne rynki z dużą liczbą potencjalnych słuchaczy, wysokim wykorzystaniem telefonów komórkowych, niską przepustowością łącza internetowego i wiodącymi platformami do transmisji strumieniowej dają naszym członkom możliwość połączenia się z dosłownie setkami milionów potencjalnych nowych fanów”,

mówi Maddux.

„Tencent jest liderem w Chinach i w całej Azji“.

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje