TikTok odróżnia się od Facebooka i Twittera zakazem reklamy politycznej i propagandowej.
We wpisie na blogu opublikowanym 04-10-2019 TikTok potwierdził, że nie pozwoli na reklamy polityczne na platformie.
Blake Chandlee – wiceprezes TikTok ds. globalnych rozwiązań biznesowych – mówi, że reklama musi pasować do platformy. Chandlee przeszedł do TikTok z Facebooka, gdzie reklama króluje na najwyższym poziomie.
„Wszelkie płatne reklamy, które trafiają do społeczności muszą odpowiadać standardom naszej platformy, a charakter płatnych reklam politycznych nie jest czymś, co naszym zdaniem pasuje do profilu platformy TikTok. W związku z powyższym nie pozwolimy na zamieszczanie płatnych reklam promujących lub sprzeciwiających się kandydatom, obecnym liderom, partiom lub grupom politycznym, bądź zagadnieniom na poziomie federalnym, stanowym lub lokalnym – w tym reklamom związanym z wyborami, reklamom propagandowym i tym podobnym”.
TikTok mówi, że chce być znany jako miejsce twórczej ekspresji – takie, które zapewnia pozytywne i orzeźwiające środowisko, w którym twórcy mogą się cieszyć.
W tej chwili TikTok oferuje reklamy wideo na kanałach wejściowych, reklamy na ekranie i sponsorowane wyzwania związane z hashtagiem. TikTok Creator Marketplace został niedawno uruchomiony w celu połączenia marek z twórcami TikTok w ich kampaniach marketingowych.
Rola Facebooka w wyborach w 2016 roku była przedmiotem wielu dyskusji. Doprowadziło to do stworzenia przez platformę mediów społecznościowych systemu weryfikacji referencji reklamodawców politycznych. Weryfikacja ta obejmuje adresy, numery telefonów i numery identyfikacji podatkowej. Zamiast obarczać się kosztami ogólnymi związanymi z tego typu monitoringiem, TikTok całkowicie zrezygnował z tego typu reklam.
Macierzysta firma TikTok-a – ByteDance może nie mieć zasobów do tego rodzaju filtrowania. Zakaz reklam politycznych wprowadzony przez TikTok nie jest tak naprawdę nowy sam w sobie – ale ponownie uwypukla ten problem. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się platform w Internecie, więc możliwości marketingowe wciąż rosną wraz z nią.