Uncategorized

Apple podekscytowany połączeniem usług TV i muzycznych w jedno – wytwórnie niekoniecznie

Apple podobno chce połączyć swoje usługi muzyczne i telewizyjne za jedną miesięczną opłatę. Ale nie wszyscy są z tego zadowoleni.

W szczególności główne wytwórnie płytowe obawiają się, że spowoduje to zmniejszenie wpływów finansowych za produkowaną przez nie muzykę. Według źródeł, na które powołuje się Financial Times, Apple prowadzi wczesny etap rozmów z firmami płytowymi w odniesieniu do pakietu, ale nie poruszył jeszcze tematu cen.

To uruchamia cenowe PTSD wśród weteranów z dużych wytwórni. Lata temu, Apple naciskał przemysł muzyczny do sprzedaży piosenek za 0,99 dolarów na iTunes. Steve Jobs wówczas skutecznie rozdzielił album, czyniąc z Apple’s iTunes jedyne legalne miejsce do pobrań.

Ostatecznie, pliki muzyczne do pobrania z iTunes zapoczątkowały działalność w zakresie strumieniowego przesyłania muzyki, która w ostatnich latach przyniosła znaczący wzrost w branży muzycznej. Co więcej, członkowie kadry kierowniczej mówią teraz, że mają dobre relacje z Apple, który był gotów zapłacić wyższą stawkę opłaty licencyjnej niż Spotify.

Ale niektórzy menedżerowie obawiają się, że jeśli Apple obniży miesięczną opłatę w wysokości 10 dolarów (wraz z Spotify i wieloma innymi), finalnie ich cienka jak brzytwa marża zostanie jeszcze bardziej zredukowana.

Debiutujący 1 listopada, Apple TV+ będzie usługą strumieniowej transmisji wideo nieco podobną do tego, co oferuje Netflix. Ale będzie to tylko 5 dolarów miesięcznie, czyli znacznie mniej od opłat pobieranych przez Netflix i innych.

Apple może zbudować szereg poziomów w pakiecie, które mogą również obejmować News+ i Arcade, które kosztują odpowiednio 10 i 5 dolarów miesięcznie. Ponadto uważają, że Apple może pobierać 13 dolarów miesięcznie za pakiet usług muzycznych i telewizyjnych+ bez konieczności dokonywania przez firmy fonograficzne mniejszych cięć, ponieważ Apple jest obecnie bardziej zainteresowany budową bazy abonenckiej niż rentownością.

Do tej pory Apple odmówiło wydania komentarza w tej sprawie.

digitalmusicnews.com
#szanujetokupuje