Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, ROYALTIES

Start-up Audoo dołącza do inkubatora Abbey Road Red

Brytyjski start-up muzyczny Audoo dołączył do start-up’u Abbey Road’s tech – inkubatora Abbey Road Red.

Dołączenie Audoo do inkubatora nastąpiło po zeszłomiesięcznej wiadomości, że menedżer muzyczny i twórca Spice Girls Chris Herbert oraz przemysł muzyczny Rick Riccobono, dołączyli do rady nadzorczej Audoo.

W ramach programu Audoo będzie ściśle współpracować z Abbey Road Studios i Universal Music Group, aby wzbogacić swoją ofertę i otrzymać mentoring na miarę.

Założona w 2015 roku firma Abbey Road Red pomogła 13 firmom wykorzystującym sztuczną inteligencję, wciągającą projekcję audiowizualną i inteligentne narzędzia wspomagające produkcję.

Firmy rozpoczynające działalność gospodarczą mają obecnie łączną wycenę w wysokości 150 milionów dolarów.

Audoo zostało uruchomione w 2018 roku w celu monitorowania i dystrybucji opłat licencyjnych za muzykę poprzez wykorzystanie inteligentnego urządzenia typu plug-device, które śledzi muzykę odtwarzaną w przestrzeniach komercyjnych, takich jak bary, sklepy i sale gimnastyczne.

Został on stworzony przez Ryana Edwardsa (prezesa i założyciela) po tym, jak odkrył, że jego singiel Top 10 był grany w londyńskim domu towarowym, ale nigdy mu za to nie zapłacono.

Audoo jest również wspierane przez znanych inwestorów, takich jak Greg Gormley (założyciel Bink), Luke Heron (współzałożyciel i dyrektor generalny Testcard), Tim Davies (dyrektor ds. przedsięwzięć i dyrektor ds. innowacji w Co-op), Ed Matthews (bankowiec inwestycyjny) i Marcus Watson (dyrektor generalny Adoreum).

„Rozwiązanie zastosowane przez Audoo w zakresie poprawy publicznego raportowania opłat licencyjnych może mieć realny wpływ, który przyniesie korzyści wszystkim właścicielom praw – i cieszymy się, że możemy im pomóc”

– stwierdziła Isabel Garvey, dyrektor zarządzająca Abbey Road Studios.

„Z Abbey Road Red przesuwamy granice tego, co jest możliwe w całym łańcuchu wartości poprzez konstruktywne innowacje i nie moglibyśmy być szczęśliwsi.”

Edwards dodał:

„To taki przywilej i zaszczyt być uznanym przez organizację tak wysoko cenioną jak Abbey Road Red. Przewidujemy owocną relację z Abbey Road Red i wierzymy, że z ich pomocą popchniemy biznes na nowe wyżyny.”

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje