Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Amazon uruchamia usługę strumieniowej transmisji muzyki Amazon Music HD

Amazon Music stał się pierwszym z „wielkiej trójki” usług strumieniowych oferujących muzykę w jakości CD.

Usługa, która kosztuje 5 funtów więcej niż standardowa subskrypcja Amazona, będzie również oferować niektóre albumy w jakości „Ultra HD”, która z założenia ma być lepsza niż jakość płyty CD.

Do tej pory Amazon, podobnie jak jego główni konkurenci Apple i Spotify, przesyłał muzykę tylko w skompresowanych formatach, takich jak MP3 i AAC.

Niektóre mniejsze usługi, takie jak Tidal, Deezer i Qobuz, już teraz oferują bezstratne, wysokowydajne przesyłanie strumieniowe.

Amazon nazywa swoją usługę „HD”, ponieważ klienci są zaznajomieni z terminem „z telewizji”, ale w rzeczywistości będzie używać tego samego formatu pliku – FLAC – jak jego konkurenci.

Wszystkie trzy główne wytwórnie nagraniowe podpisały się pod muzyką Fleetwood Mac, Kendrick Lamar, Taylor Swift, Stormzy i Ed Sheeran, która jest już dostępna w jakości Ultra HD.

Poważnym pytaniem, według Chrisa Cooke’a z Complete Music Update, jest to, czy „Amazon może wziąć to, co tradycyjnie było produktem niszowym i uczynić go bardziej mainstreamowym”.

W przeszłości podjęto kilka prób wprowadzenia na rynek dźwięku HD, od płyt DVD-Audio i Super Audio CD do wysokiej jakości sklepów z plikami do pobrania, takich jak źle oceniony serwis Pono Neila Younga. Ale ich publiczność była „generalnie dość mała”, powiedział Cooke.

„Anegdotyczne badania sugerują, że młodsi słuchacze tak naprawdę nie przejmują się jakością dźwięku; a czasami, nawet w przyzwoitym systemie dźwięku, trudno jest im dostrzec różnicę”, dodał.

Rzeczywiście, w 2015 roku amerykańska sieć radiowa NPR przeprowadziła test online, aby sprawdzić, czy jej słuchacze potrafią rozróżnić trzy formy kompresji dźwięku. Przeciętnie odkryła, że ludzie radzili sobie tylko trochę lepiej niż zgadywanie losowo.

musicbusinessworldwide.com
bbc.com
#szanujetokupuje