Platforma wideoklipów muzycznych Vevo obchodzi w tym roku swoją 10-tą rocznicę i ujawniła, że w ciągu ostatnich pięciu lat odnotowała ponad 300-procentowy wzrost dziennych wyświetleń.
Według Vevo, jego obecne dzienne wzorce oglądalności wynoszą średnio ponad 800 milionów, a w dni weekendowe zbliżają się do 1 miliarda wyświetleń na całym świecie.
Platforma wideo łączy artystów z publicznością poprzez partnerów dystrybucyjnych, do których należą YouTube, Amazon, Apple Roku, Sky, Virgin Media i Vewd.
Od momentu powstania w 2009 roku, Vevo gościło ponad 400 000 oficjalnych teledysków, ekskluzywne serie oryginalne i jedyne w swoim rodzaju treści.
W sztandarowych programach rozwoju artystycznego Vevo, takich jak LIFT i DSCVR, uczestniczyli artyści tacy jak Billie Eilish, Khalid, Alessia Cara, Halsey, Lewis Capaldi i CNCO.
W nadchodzących tygodniach firma ogłosi swoje najczęściej oglądane filmy z ostatnich 10 lat, a także z okazji obchodów tej kluczowej rocznicy, organizuje w październiku event w Nowym Jorku.
„W ciągu ostatnich 10 lat byliśmy świadkami niesamowitego wzrostu konsumpcji teledysków na całym świecie”,
– powiedział Alan Price, dyrektor generalny Vevo.
„Wizualnie reprezentujące kreatywność artystów teledyski są obecnie istotną częścią popkultury, a Vevo odegrał kluczową rolę w dostarczaniu ich do globalnej publiczności. W ostatniej dekadzie nastąpiły monumentalne zmiany w muzyce, technologii i ekosystemach reklamowych. Ten kamień milowy potwierdza ewolucję Vevo i uznaje wartość, jaką stworzyliśmy dla artystów i wszystkich naszych partnerów. Z niecierpliwością czekamy na kolejne 10 lat i dłużej, kontynuując naszą misję maksymalizacji komercyjnej i promocyjnej wartości teledysku”.