Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY

Spotify kupuje SoundBetter stając się kompletnym rynkiem muzycznym

Przez długi czas słyszeliśmy, jak szef Spotify Daniel Ek omawiał swoje ambicje, aby serwis stał się prawdziwym „dwustronnym rynkiem zbytu” dla artystów.

W wolnym tłumaczeniu dla laika oznacza to, że Spotify chce zapewnić twórcom narzędzia, które poprawią tworzoną przez nich muzykę (i sposób jej wprowadzania na rynek), a nie tylko dawać fanom środki do słuchania ich utworów. Jeśli Spotify może w uzasadniony sposób obciążyć artystów pieniędzmi za korzystanie z tych narzędzi, z komentarzy Ek’a możemy wywnioskować, że tym lepiej.

W zeszłym roku dążenie Ek’a do tego, by Spotify przeistoczył się w te „dwustronną” machinę, ruszyło mocno na przód, gdy firma przejęła część Distrokid i ogłosiła, że sama staje się dystrybutorem cyfrowym. Od tego czasu plany te zostały porzucone.

Wczoraj (12 września) Spotify potwierdził jednak, po zakupie nowojorskiego SoundBetter, niezależnego rynku, który pozwala twórcom na zarezerwowanie ekskluzywnych materiałów od producentów, autorów tekstów, inżynierów zajmujących się masteringiem i miksowaniem i nie tylko, , że staje się zupełnie innym rodzajem „dwustronnej” propozycji.

Baza danych muzyków SoundBetter obejmuje 176 krajów na całym świecie, a wśród dziesiątek tysięcy profesjonalnych zrzeszonych członków audio, może pochwalić się „dziesiątkami laureatów nagrody Grammy”. Platforma ma ponad 180 000 zarejestrowanych użytkowników.

Założony w 2012 roku SoundBetter zarabia obecnie na dwa sposoby: (1) Pobierając opłaty od producentów/muzyków sesyjnych itp. 59 dolarów miesięcznie, aby wejść do poziomu „Premium” freelancerów, którzy są sprawdzani pod względem jakości, zanim będą mogli reklamować swoje towary; oraz (2) pobierając „małą prowizję” od każdej uzgodnionej (i opłaconej) pracy za pośrednictwem swojego serwisu.

Zrzut ekranu 2019-09-13 o 07.27.21.png

W październiku ubiegłego roku SoundBetter ogłosił, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy jego platforma dostarczyła twórcom audio 12 milionów dolarów. Liczba ta wzrosła do 19 milionów dolarów w okresie od uruchomienia SoundBetter do chwili obecnej.

We wczorajszym wpisie na blogu ogłaszającym transakcję (której cena jest nieujawniona), Spotify powiedział, że:

„SoundBetter umożliwia kreatywnym profesjonalistom reklamowanie swoich usług poza siecią lokalną, dotarcie do nowych klientów i zdobycie pracy. SoundBetter oferuje narzędzia do odkrywania talentów, zarządzania projektami, ułatwiania płatności oraz system przeglądów, który zwiększył przejrzystość i zaufanie do branży produkcji muzycznej opartej na reputacji”.

Współzałożyciel i dyrektor generalny SoundBetter Shachar Gilad powiedział:

„SoundBetter oferuje najbardziej wszechstronny globalny rynek dla profesjonalistów w dziedzinie muzyki i produkcji audio do wynajęcia na całym świecie wraz ze społecznością członkowską obejmującą 176 krajów i 14 000 miast z całego świata. Jesteśmy podekscytowani, że możemy skorzystać z globalnej skali, zasobów i wizji Spotify, aby poszerzyć naszą sieć i zwiększyć możliwości ekonomiczne dla artystów wszystkich szczebli”.

Spotify nie podał jeszcze szczegółów na temat tego, jak SoundBetter zostanie zintegrowany z platformą, ale powiedział mediom, że:

„SoundBetter dołączy do rodziny Spotify for Artists. To przejęcie da artystom i ich zespołom na Spotify for Artists szansę odkrycia SoundBetter – jako sposobu na znalezienie współpracowników, stworzenie wspaniałej muzyki lub wygenerowanie dodatkowych dochodów.”

Ciekawe, jak Spotify może jeszcze bardziej zintegrować SoundBetter z SoundTrap – internetowym studiem nagraniowym / rywalem Garageband nabytym w 2017 roku.

„W miarę jak budujemy narzędzia dla twórców, chcemy dać im zasoby potrzebne do ich rozwoju. SoundBetter ma tę samą wizję”,

powiedział Spotify VP Product: Twórca, Beckwith Kloss.

„Jesteśmy podekscytowani, że twórcy mogą generować dochód poprzez SoundBetter, jak również korzystać z sieci najlepszych profesjonalistów – od instrumentalistów po autorów tekstów i producentów – doskonaląc swoje utwory.“

Spotify for Artists świadczy usługi takie jak wgląd, zarządzanie profilami i narzędzia promocyjne dla ponad 400 000 artystów i ich zespołów korzystających obecnie z platformy.

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje