Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Stany Zjednoczone znów staną się rynkiem nagrań muzycznych o wartości 10 miliardów dolarów – po raz pierwszy od 2007 r.

Fani muzyki w Stanach Zjednoczonych sprawiają, że pada deszcz.

Nowe statystyki potwierdzone 5 września przez RIAA pokazują, że w pierwszych sześciu miesiącach tego roku, na poziomie detalicznym, tj. na transmisję strumieniową oraz muzykę fizyczną i cyfrową, amerykański przemysł fonograficzny wygenerował 5,39 mld USD we wszystkich formatach (plus synchronizacja).

Był to wzrost o 822 mln dolarów (lub +18%) w stosunku do analogicznej kwoty z roku 2018 (4,56 mld dolarów), która z kolei wzrosła o 383 mln dolarów (+9%) w stosunku do kwoty detalicznej RIAA za rok 2017 (4,18 mld dolarów).

W rzeczywistości, amerykański przemysł płytowy – na bazie handlu detalicznego – łącznie obraca obecnie ponad 200 mln dolarów tygodniowo i około 30 mln dolarów dziennie.

A ponieważ w pierwszej połowie tego roku wygenerowano ponad 5 miliardów dolarów, obecnie wyraźnie widać, że po raz pierwszy od 2007 r. w roku kalendarzowym w handlu detalicznym przekroczyliśmy 10 miliardów dolarów.

Chcesz kolejną ekscytującą statystykę do przetrawienia?

Jeśli rynek amerykański wzrośnie w ciągu najbliższego roku o taki sam procent marży jak w pierwszej połowie 2019 roku (+18%), będzie generował ponad 1 mld dolarów miesięcznie z nagranej muzyki w pierwszej połowie 2020 roku. Czas na imprezę.

Ile z 5,39 mld USD obrotu przemysłu amerykańskiego w pierwszym półroczu 2019 roku wróciło do wytwórni płytowych i artystów?

Według RIAA, ta „hurtowa” część wyniosła 3,5 mld dolarów, co odpowiada 65% całkowitej wartości gotówki rozpryskanej w handlu detalicznym.

W I półroczu 2018 r., zgodnie z wcześniej opublikowanymi danymi RIAA, artyści i wytwórnie uzyskały „hurtowy” odsetek wydatków detalicznych w wysokości 67%.

USA1.jpg

„Trzymaj się, trzymaj się, trzymaj się”, być może myślisz. „Czyż dane Nielsena nie pokazały nam, że rynek muzyczny nagrań w Stanach Zjednoczonych zwalnia tempo wzrostu strumieniowego?

Tak, tak to prawda: wolumen strumieni audio na żądanie w USA oficjalnie wzrósł o mniejszy margines, z roku na rok, w H1 2019 niż w H1 2018.

W pozytywnych wiadomościach, ten wzorzec nie miał miejsca, gdy chodziło o ilość gotówki wydanej przez fanów muzyki na ten format.

Według danych RIAA, przychody z abonamentów premium streaming w serwisach Spotify i Apple Music wzrosły o 660 mln dolarów (+30%), rok do roku, w pierwszej połowie 2019 roku, osiągając 2,86 mld dolarów w ciągu sześciu miesięcy do końca czerwca.

Ten wzrost wydatków na płatną subskrypcję strumieniową (+660 mln USD) był nieco większy niż w pierwszej połowie 2018 roku, kiedy to kategoria wygenerowała 2,195 mld USD – wzrost o 587 mln USD w ujęciu rok do roku.

Ograniczone” subskrypcje strumieniowe (tj. te, które nie oferują pełnego zakresu dostępu premium, takie jak Pandora Plus i Amazon Prime) wygenerowały w I półroczu 2019 r. kolejne 481,6 mln USD, co oznacza wzrost o 39,4% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

W połączeniu z opłatami radiowymi „odchudzonymi” (pobieranymi przez SoundExchange) oraz wspieranymi na żądanie ofertami (takimi jak „darmowy” Spotify) łączne przychody ze sprzedaży strumieniowej w USA osiągnęły w I półroczu 2019 r. poziom 4,31 mld USD – wzrost o 26,4%, czyli o 899 mln USD w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Ta kwota 4,31 mld USD oznaczała, że transmisja strumieniowa (wszystkich typów) stanowiła 80% dochodów z nagrań muzycznych w USA w I półroczu 2019 r., przy czym pliki do pobrania i formaty fizyczne dzieliły się po 9% za sztukę.

Łączna liczba płatnych abonamentów w USA na usługi Premium on-demand streaming wzrosła o 30% do 61,1 mln, średnio w ciągu półrocza do końca czerwca.

UPDATE: Był to wzrost o 14,2 mln rok do roku, chociaż stanowił on mniejszy wzrost niż wzrost liczby podrzędnych numerów w ujęciu rok do roku (+15,4 mln) odnotowany w pierwszej połowie 2018 roku. (RIAA zaktualizowała swój numer historyczny za I półrocze 2017 r.).

USA2.jpg

Przychody netto z produktów fizycznych faktycznie wzrosły o 5% do 485 mln USD w I półroczu 2019 r., jednakże, zgodnie z RIAA, wzrost ten był wynikiem zmniejszenia fizycznych zwrotów z produktów, a w ujęciu brutto przychody z produktów fizycznych zmniejszyłyby się w tym okresie.

Albumy winylowe wzrosły o 13% do 224 milionów dolarów, ale nadal stanowiły jedynie 4% całkowitych przychodów w I półroczu 2019 roku. Te 224 mln USD były w rzeczywistości bliskie przychodom wygenerowanym przez format CD (248 mln USD) w tym samym okresie.

Przychody z cyfrowych pobrań spadły o 18% w I półroczu 2019 r. do 462 mln USD. Przychody ze sprzedaży utworów indywidualnych spadły o 16% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a przychody z albumów cyfrowych spadły o 23%.

Mitch Glazier, prezes i dyrektor generalny RIAA, powiedział na blogu: „Nasz śródroczny raport opowiada wspaniałą historię i podkreśla, że objęcie przez przemysł muzyczny nowych platform i technologii napędziło ogromny wzrost i emocje – a także otworzyło nowe, wspaniałe możliwości dla fanów na całym świecie.

Zobacz szczegółowe dane liczbowe dotyczące sprzedaży detalicznej w USA w pierwszej połowie 2019 r. w skrócie poniżej.

USA3.jpg

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje