Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, ROYALTIES, STREAMING

Powstaje platforma dla fanów inwestujących w artystów „bez tradycyjnej wytwórni“

W Sztokholmie powstaje nowa platforma finansowania artystów, która umożliwia fanom inwestowanie w muzykę, a następnie korzystanie z nagrody pieniężnej w postaci honorariów autorskich, z takich platform takich jak Spotify i Apple Music.

Corite umożliwia artystom oszacowanie wartości stworzonej przez nich piosenki na podstawie ich historii strumieniowej i przyszłych prognoz, zanim podadzą kwotę, którą chcą zebrać, i ustali odsetek opłat licencyjnych za transmisję strumieniową, które inwestorzy otrzymają w zamian.

Corite sugeruje, że system ten w naturalny sposób przyczyni się do tego, że ci fan-inwestorzy staną się finansowo zmotywowanymi ‚ewangelistami’ dla utworów, które sfinansowali – pomagając zwiększyć sukces tych utworów. Platforma deklaruje, że przyspieszy efekt marketingu sieciowego poprzez „zestaw narzędzi opartych na grach, które sprawiają, że współpraca pomiędzy fanami i artystami będzie zarówno skuteczna, jak i przyjemna”.

Co więcej, jak twierdzi Corite, jego system „umożliwi nowym artystom wejście na rynek muzyczny bez tradycyjnych wytwórni płytowych” – dodatkowo umożliwiłby uznanym artystom aranżowanie niezależnych wydawnictw.

W zanadrzu startupu znajduje się kilka imponujących referencji. Inwestorami na wczesnym etapie są Eastate, którego właścicielem jest rodzina stojąca za East Capital Group; ta ostatnia jest inwestorem zarówno w spółkę Spotify, jak i playlistingową X5, która sprzedała się Warner Music Group w 2016 roku.

Inni inwestorzy to m.in. artysta Danny Saucedo, menedżer artystyczny Tomas Lööw oraz były członek zarządu Sofie Grant. Tagehus, grupa inwestycyjna i nieruchomości trzeciej generacji, prowadzi rundę finansowania i podobno podjęła długoterminowe zobowiązanie finansowe wobec Corite.

Zespół stojący za Corite jest również interesujący, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę cele platformy.

Corite została założona przez jej prezesa, Mattiasa Tengblada i dyrektora operacyjnego, Emila Angervalla, którzy są ‚wychowankami’ Universal Music Group.

Tengblad, z 20-letnim doświadczeniem w pracy w branży muzycznej, telekomunikacyjnej i medialnej, pełnił wiodące role w takich firmach jak MTG i Viaplay, a od ubiegłego roku jest prezesem zarządu firmy ABBA Branding Pop House Sweden (która właśnie zatrudniła byłego dyrektora generalnegoUMG Per Sundina jako swojego nowego szefa).

Podczas swojej kadencji w Universal Music Group, Tengblad odegrał kluczową rolę w uruchomieniu zarówno w serwisu dystrybucyjnego TuneCore, Spinnup, jak i sztandarowej sieci transmisji strumieniowej Digster.

„Wzmacniamy pozycję nowej generacji twórców”, powiedział Tengblad. „Fani mogą teraz stać się aktywnymi uczestnikami przyszłego sukcesu swoich ulubionych artystów. Poprzez inwestycje w projekty muzyczne artyści mogą rozwijać swoje projety, a kiedy uzyskają przychody ze sprzedaży strumieniowej, fani zostaną nagrodzeni za swoją lojalność i wsparcie poprzez udział w zyskach.“

Angervall może pochwalić się dwoma dekadami doświadczenia jako projektant i dyrektor kreatywny koncentrujący się na budowaniu marki, marketingu i tworzeniu przedsięwzięć cyfrowych w Universal Music Group, MTG, produkcji telewizyjnej i agencjach cyfrowych.

Jest również, wraz z Tengbladem, współzałożycielem kilku startupów, w tym Snipha i Bright Sunday.

Angervall powiedział: „Jeśli kiedykolwiek odwiedziłeś wytwórnię płytową, widziałeś złote płyty wzdłuż ścian. Teraz zostaną one udostępnione tysiącom fanów”.

„Spotify chce dać milionowi kreatywnych artystów szansę na życie z ich sztuki, ale w szybko rozwijającej się branży trzech tytanów nadal kontroluje finansowanie muzyki. Finansowanie fanów ma demokratyzujący wpływ na rynek muzyczny, dając artystom impuls do samodzielnego budowania kariery. Wiąże się to z ogólnym trendem, w którym więcej artystów buduje swoje własne zespoły i silny marketing poprzez media społecznościowe”.

Danny Saucedo, artysta i inwestor Corite, skomentował: „Crowdfunding istnieje już od jakiegoś czasu. Bardziej jednak chodziło o podpisane koszulki oraz ekskluzywne spotkania i powitania. Dzięki Corite fan może inwestować bezpośrednio w muzykę, a następnie świętować zwycięstwa razem z kochanymi przez siebie artystami”.

Tomas Lööw, Artist Manager i inwestor Corite, dodał:

„Wierzę, że to naprawdę wciągnie oddanych fanów, czyniąc ich zaangażowanymi i zainspirowanymi w taki sposób, aby pomóc w rozwoju muzyki”.

Corite wprowadza zamkniętą wersję beta w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

 

[Na zdjęciu: Emil Angervall i Mattias Tengblad].
musicbussworldwide.com
#szanujetokupuje