Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Spotify nadal generuje większy przyrost użytkowników w Europie i Ameryce Północnej niż w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce łącznie

Największym terytorium Spotify jest Europa – i to w coraz większym stopniu.

SPOT poinformował ostatnio, że 232 mln ‚MAU’ – aktywnych miesięcznie użytkowników (aktywnych użytkowników darmowych i abonentów premium łącznie) korzystało z jego usług na koniec drugiego kwartału. Około 36% z nich znajdowało się w Europie, co odpowiada 83,5 mln osób.

Stanowiło to wzrost o 5,4 mln MAU w ujęciu kwartalnym w Europie – to ponad dwukrotnie większy wzrost niż analogiczne wzrosty obserwowane zarówno w Ameryce Północnej (2,1 mln), jak i w Ameryce Łacińskiej (1 mln).

Co ciekawe, łączny wzrost w ujęciu kwartalnym (+7,5 mln) w dwóch najbardziej zdominowanych przez Spotify terytoriach – Ameryce Północnej i Europie – był większy niż łączny wzrost słuchalności usługi (+6,6 mln) w „Reszcie Świata” – takiego określenia używa SPOT w odniesieniu do wszystkich obszarów, w których usługa jest świadczona poza Ameryką Północną, Ameryką Łacińską i Europą.

(„RŚ” obejmuje zatem Indie, gdzie Spotify uruchomiono w lutym, a także Bliski Wschód i Afrykę Północną, gdzie uruchomiono go w listopadzie, oraz Azję, w tym Japonię i Indonezję).

Zrzut ekranu 2019-08-13 o 09.59.20

Zrzut ekranu 2019-08-13 o 09.59.37.png

Oto jak Spotify scharakteryzował ten wzrost w oświadczeniu dla inwestorów:

„Wyniki były szeroko zakrojone, a większość naszych regionów geograficznych rozwijała się szybciej niż się spodziewaliśmy. Zaplanowanie niektórych globalnych wydań muzycznych przyniosło pewne dodatkowe korzyści, podobnie jak nasze premiery na konsolach PlayStation na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. Warto zauważyć, że dwa rynki, które od dawna związane są z dystrybucją muzyki fizycznej – Niemcy i Japonia – w drugim kwartale osiągnęły wyniki, które można uznac za kamień milowy w stosunku do tego co przewidywano. Dodatkowo, nasz najnowszy rynek – Indie – wypadł dobrze i zgodnie z oczekiwaniami. Jednak najbardziej znaczącym źródłem wzrostu była poprawa w zakresie długoterminowej retencji dzięki naszej ciągłej innowacji produktowej, szczególnie widocznej w naszych wschodzących regionach geograficznych”.

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje