Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

TikTok prawdopodobnie najlepsza aplikacja 2019 roku, jeszcze przybiera na sile dzięki partnerstwu z GIPHY

TikTok, prawdopodobnie najgorętsza apka social media 2019 roku, właśnie stała się jeszcze gorętsza. Aplikacja wideo znana z krótkiej formy szybko stała się miejscem docelowym dla ludzi, którzy chcą pokazać swoją kreatywność za pomocą funkcji niedostępnych w innych popularnych aplikacjach, takich jak Snapchat i Instagram. Teraz TikTok przenosi tę kreatywność na nowy poziom dzięki współpracy z GIPHY.

Aktualizacja do platformy TikTok jest prosta, ale dynamiczna. Teraz użytkownicy mogą dodawać modne naklejki GIPHY do swoich filmów, klikając przycisk GIPHY w aplikacji. Dodatkowo, popularne filmy TikTok mogą być teraz używane jako GIFs na każdej platformie, która używa GIPHY (jak Instagram, Facebook, klawiatura GIPHYs, itp.) po prostu wyszukując TikTok.

tiktok-app-2019-it-just-got-hotter-partnering-giphy (1)

Jeśli słowa „TikTok” i „GIPHY” brzmią dla Ciebie jak język obcy, teraz jest czas, aby zwrócić na to uwagę. Te firmy technologiczne, niegdyś postrzegane jako nisza i tylko dla millenialsów, stały się teraz podstawą dla wielu użytkowników mediów społecznościowych. Uściślając, jak skuteczne są te firmy: ByteDance, firma, do której należy TikTok, jest teraz wyceniana na 75 miliardów dolarów. Te głupie filmy już nie wydają się takie głupie, prawda?

Jednym z powodów, dla których warto wyjaśnić sukces TikTok, jest integracja muzyki na platformie. Użytkownicy odkrywają nową popularną muzykę za pośrednictwem TikTok, w sposób, który normalnie nie byłby możliwy dzięki Spotify lub innym platformom.

„Kiedy korzystam z TikTok, znajduję wielu artystów i gatunki muzyczne, których normalnie bym nie słuchał”, powiedziała Nicole Fiala, 17 lat temu CNBC. „Ze Spotify, zazwyczaj słucham utworów i artystów, których już znałem, lub muzyki bardzo podobnej do tego, z czym się czuję komfortowo. Z TikTokiem jest bardziej zróżnicowany”.

Dyrektor generalny i założyciel ByteDance, Zhang Yiming, lat 35, założyciel firmy, założył ją w 2012 roku. ByteDance jest również właścicielem platformy informacyjnej Toutiao, Xigua Video, TopBuzz i BuzzVideo. Ale to nie tylko dyrektor generalny, to także TikToker.

„Przez bardzo długi czas tylko oglądałem filmy TikTok, nie robiąc ich samemu, ponieważ jest to produkt głównie dla młodych ludzi”, powiedział Zhang na stronie Tech Node w 2017 roku. Ale później nałożyliśmy na wszystkich członków zespołu zarządzającego obowiązek tworzenia własnych filmów TikTok i muszą oni zebrać pewną liczbę „lajków”. W przeciwnym razie musieli robić pompki. To był dla mnie duży krok naprzód”.

Ostatnio teledysk popularnego użytkownika TikTok, Reese’a Hardy’ego, płaczącego podczas tańca do utworu, trafił na wszystkie platformy społecznościowe.

Ponad 24 miliony ludzi obejrzało film na samym Twitterze.

Jedna rzecz jest jasna, partnerstwo TikTok z GIPHY może sprawić, że platforma wideo stanie się jeszcze bardziej popularna.

newsweek-com.cdn.ampproject.org
PHOTO: GETTY IMAGES / CHESNOT / CONTRIBUTOR
#szanujetokupuje