Biznes muzyczny, MAJORS, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, ROYALTIES, STREAMING

Frontman grupy Corey Taylor: „Streaming jest cenowym artystą – starym i nowym – poza karierą“

Slipknot – frontman grupy Corey Taylor – niedawno ujawnił swoje przemyślenia na temat tego, jak usługi strumieniowej transmisji muzyki wpływają na artystów. Krótko mówiąc, uważa, że muzycy są krzywdzeni przez wiodące firmy zajmujące się streamingiem, w szczególności Spotify.

Długa wersja opinii Taylora w tej sprawie, która wyszła na światło dzienne dzięki wielu tweetom, jest taka, że artyści są systematycznie niedopłacani i wykorzystywani przez gigantów strumieniowych.

Taylor odpowiedział na skargi Nilsa Lofgrena – członka zespołu E Street Band, który podzielił się zdjęciem swoich tantiem licencyjnych, które otrzymał od Spotify. Czek, który wydaje się być wiarygodny i prawdopodobnie związany z mechanicznymi tantiemami, był wart siedem dolarów i jeden cent.

Taylor wyraził swoją frustrację tym, co postrzega jako brak zrozumienia ze strony fanów, a także stwierdził, że prawodawstwo dotyczące tej kwestii jest obecnie przedmiotem apelu firm zajmujących się streamingiem muzycznym.

Ostatnio Spotify, Alphabet/Google, Sirius/Pandora i Amazon protestowali przeciwko znacznemu wzrostowi opłat licencyjnych za utwory i publikacje.

45-letni Taylor dodał, że „streaming jest cenowym artystą – starym i nowym – poza karierą”. Następnie odpowiedział na pytania fanów i rozwinął swoją pozycję.

Użytkownik Twittera zapytał, dlaczego Taylor nie usunął po prostu swojej muzyki z tych usług strumieniowych, na co Taylor odpowiedział:

„Bo jeśli nie jesteś właścicielem swoich nagrań, nie możesz zrobić k… niczego, aby zatrzymać to, co robią wytwórnie”.

Wiele lat temu Prince odmówił współpracy z Nas’em, ponieważ on (Nas) nie był właścicielem swoich nagrań. Choć legenda hip-hopu była wtedy zdenerwowana, później mówił o znacznych korzyściach, jakie uzyskał po udzieleniu rad i zabezpieczeniu praw do swoich utworów.

Z pewnością można stwierdzić, że Taylor skorzystałby na rozmowie z Princem.

Dodatkowo, choć pretensje Taylora mogą być uzasadnione, nie tylko usługi strumieniowej transmisji muzyki są winne. Firma Spotify, numer jeden w dziedzinie strumieniowej transmisji muzyki, straciła około 88 milionów dolarów w 2018 roku, częściowo z powodu złego zarządzania finansami, ale także z powodu poważnych zobowiązań wobec wytwórni. Abonenci i przychody wzrosły, ale opłaty licencyjne płacone firmom fonograficznym w dużej mierze konsumują zyski. Ciężko jest zrzucić winę na Spotify – przynajmniej w całości – za brak rozsądnychopłat licencyjnych dla artystów, gdy firmy fonograficzne zbierają większe czeki niż kiedykolwiek wcześniej. To skurcza wydawane honoraria autorskie i bardzo utrudnia artystom ubieganie się o rozsądny udział (zwłaszcza jeśli nie otrzymują zapłaty).

digitalmusicnews.com
photo: Slipknot – frontman Corey Taylor (photo: Dirs, CC by SA 3.0)
#szanujetokupuje