Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING, Uncategorized

Amazon uruchamia serwis streaming-owy „Free“ w UK

W kwietniu ubiegłego roku firma Amazon po cichu wprowadził usługę strumieniowego przesyłania muzyki.

Niezwiązane z Music Unlimited i Prime Music – obie wymagają subskrypcji – wciąż nienazwana wersja „freemium” pozwala użytkownikom słuchać ulubionej muzyki na urządzeniach obsługujących Alexa bez płacenia ani grosza.

Przed uruchomieniem usługi, Amazon rozwiązał już umowy licencyjne z Big 3 – Warner, Sony i Universal Music. Transakcje te prawdopodobnie obejmowały gwarantowane płatności za strumień.

Serwis streamingowy freemium Amazona – wcześniej dostępny tylko w USA – posiada ograniczony katalog. Nowa usługa jest odpowiedzią na potworny wzrost zapotrzebowania na muzykę na urządzeniach z funkcją Alexa. Obejmują one między innymi żądania odtworzenia utworu, określenia tytułu utworu, zidentyfikowania utworu opartego na lirycznym fragmencie lub pobrania listy odtwarzania.

Niestety dla giganta e-commerce, główne marki – w tym Colgate i L’Oreal – poczuły się rozczarowane wewnętrznymi testami beta-realu. Pomimo obietnic dostępu do „ekskluzywnych” zasobów audio w Alexa, co najmniej miliona wyświetleń i wysokiego wskaźnika realizacji dźwięku, Amazon „Free” (przyjmijmy roboczo taką nazwę na potrzeby tego artykułu) po prostu nie mógł ich zapewnić. Reklamodawcy, na przykład, nie mogli wybrać utworów towarzyszących reklamie. Nie mogli też dotrzeć do konkretnego segmentu kupujących.

Jak wyjaśnił jeden z dyrektorów agencji nienazwanej agencji reklamowej,

„Test nie był udany. Amazon nie do końca wymyślił, jak wstawiać reklamy w sposób, który ma sens i nie zastanawiał się nad użytecznością dla marek”.

Teraz, niezależnie od tego, czy gigant e-commerce jest rzeczywiście gotowy do spełnienia swoich obietnic wobec reklamodawców, „Free” właśnie rozpoczął działalność w innym kluczowym regionie.

Gotowy czy nie, nadchodzi Amazon ‚Free’.
Użytkownicy w Wielkiej Brytanii, którzy nie mają abonamentu na Music Limited lub nie mają Prime Music, mogą teraz słuchać ulubionych utworów na urządzeniach z obsługą Alexa.

Podobnie jak w Stanach Zjednoczonych, streamery brytyjskie mają dostęp tylko do ograniczonej liczby list odtwarzania i stacji.

Paul Firth, dyrektor Amazon Music UK, wypowiadając się na temat głośnej premiery usługi, wyjaśnił strategię firmy,

„Chcemy, by jak najwięcej ludzi słuchało muzyki w sposób, który sprawi, że będą chcieli więcej. Gdy tylko ludzie zaczną transmitować strumieniowo, z czasem będą transmitować coraz więcej i bardziej zaangażują się”.

Rozszerzając ideę „podłączania użytkowników”, firma Firth dodała, że Amazon chce „wprowadzić coraz więcej ludzi do strumieniowania muzyki”. Tak więc, Amazon ‚Free’ ma na celu przekształcenie użytkowników w płacących abonentów.

Wprowadzenie na rynek następuje również w następstwie świetnego raportu dla firmy. Według Financial Times, Amazon ma obecnie ponad 32 miliony abonentów w obu serwisach muzycznych. Środki masowego przekazu doniosły również, że zarówno Music Unlimited jak i Prime Music mają silniejsze tempo wzrostu niż Spotify i Apple Music.

Spotify, na przykład, wzrosła tylko o 25% w ciągu ostatniego roku. Amazon, w międzyczasie, wzrósł o 70%.

To, czy Amazon ‚Free’ rzeczywiście odniesie sukces w rozwoju własnej usługi strumieniowej transmisji muzyki – wraz z członkostwem w grupie Prime – dopiero się okaże.

digitalmusicnews.com
#szanujetokupuje