Biznes muzyczny, MAJORS, PRZEMYSŁ MUZYCZNY

Sir Lucian Grainge o ofercie Tencent na zakup 10% wartości UMG

Sir Lucian Grainge, dyrektor generalny i prezes Universal Music Group, odpowiedział na wiadomość, że Tencent z siedzibą w Chinach jest w trakcie dyskusji o przejęciu 10% UMG.

Takie rozwiązanie, potwierdzone przez Vivendi dziś rano, przyznałoby firmie Tencent, w przypadku jego sfinalizowania, możliwość zakupu kolejnych 10% UMG w ciągu roku na tych samych warunkach i w tej samej cenie.

Vivendi poinformował, że oferta Tencent opiewa na 30 mld euro wyceny spółki Universal.

W nocie do pracowników UMG z dzisiejszego ranka (6 sierpnia) uzyskanej przez MBW, Sir Lucian Grainge powiedział:

„W dniu dzisiejszym Vivendi ogłosił, że rozpoczął wstępne negocjacje z Tencent w sprawie inwestycji w wysokości 10% kapitału zakładowego UMG. Jest to ekscytujące osiągnięcie zarówno dla Vivendi, jak i UMG i potwierdza po raz kolejny, jak bardzo nasza strategia i ciężka praca odnoszą sukces. Jak Vivendi omówiło w zeszłym tygodniu z inwestorami, nadal osiągamy niezwykłe, rekordowe wyniki. Nasz sukces jest napędzany przez umieszczenie naszych artystów i twórców w centrum wszystkiego, co robimy i zapewnienie im najlepszych w branży zasobów kreatywnych i komercyjnych w skali globalnej. Oczywiście, pozostajemy częścią rodziny Vivendi – dzisiejsze ogłoszenie dotyczy mniejszościowych inwestycji Tencent. Mogę Państwa zapewnić, że zarządy i rady nadzorcze Vivendi, jak również rodzina Bolloré, nadal są niezłomnymi zwolennikami naszej strategii, naszej pracy i naszych zespołów. Nie trzeba dodawać, że nasze zaangażowanie w pracę z artystami i twórcami piosenek nie ulegnie zmianie. Oczywiście, możliwości przyspieszenia i poszerzenia naszej strategii są ekscytujące. Jednak na razie kluczowe znaczenie ma to, byśmy nadal koncentrowali się na naszej ważnej pracy. Jeszcze raz dziękujemy za wasze niesamowite osiągnięcia. Jak potwierdzono w tym ogłoszeniu, nasze dotychczasowe wyniki są historyczne. W miarę jak będziemy postępować naprzód, będziemy nadal wprowadzać zmiany i ingerować w tradycyjny biznes, budując świetlaną przyszłość dla siebie, naszych artystów i naszych inwestorów”.

W pierwszej połowie 2019 roku przychody Universal Music Group z tytułu nagrań muzycznych osiągnęły rekordowy poziom 2,596 mld euro (2,93 mld dolarów), co oznacza wzrost o 22,4% (lub 16,9% w stałej walucie).

Łączne przychody spółki UMG w całym półroczu – w tym z tytułu nagrań muzycznych, wydawnictw, towarów i innych – osiągnęły 3,26 mld euro (3,68 mld dolarów). Był to kolejny rekord wszech czasów – wzrost o 24,0% rok do roku i 18,6% w stałej walucie.

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje