Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Baza abonentów Spotify zwiększa się do 108M, z miesięczną liczbą aktywnych użytkowników wynoszącą 232M

Spotify zamknął swój drugi kwartał kalendarzowy w tym roku z 108 milionami abonentów i 232 milionami miesięcznie aktywnych użytkowników (MAU – Monthly Active Users).

W nowej aktualizacji finansowej opublikowanej 31 lipca, SPOT potwierdził, że liczba abonentów premium wzrosła o 31% w porównaniu z rokiem ubiegłym (w tych samych trzech miesiącach, do końca czerwca, w 2018 r.) – ale poniżej średniego zakresu prognozowanego na 107-110 mln.

Liczba 108 mln oznacza wzrost o 8 mln na 100 mln subskrybentów Spotify przyciągniętych w poprzednim kwartale tego roku.

Warto pamiętać: Apple ujawnił w zeszłym miesiącu, że Apple Music – rywalizujący ze Spotify – przeszedł niedawno kamień milowy 60m płacących abonentów, choć liczba ta obejmowała bezpłatnych próbnych.

W nocie do inwestorów z 31-07 Spotify podkreśla: „Osiągnęliśmy porozumienie z dwoma z naszych czterech głównych partnerów – wytwórni – w sprawie odnowienia naszych globalnych licencji na nagrania dźwiękowe i prowadzimy aktywne rozmowy z pozostałymi dwoma. Jest to szósta runda negocjacji z wytwórniami, przez którą przeszliśmy w naszej trzynastoletniej historii i choć jest to typowo długotrwały proces, stał się on częścią normalnej kadencji w biznesie.”

Średnio płacący abonent Spotify na całym świecie (ARPU) w II kwartale 2019 roku zapłacił 4,86 euro, co oznacza spadek o mniej niż 1% rok do roku (o 2%, nie uwzględniając wpływu kursów walutowych).

„Presja na obniżenie ARPU jest nadal umiarkowana i nadal oczekujemy, że ARPU spadnie przez resztę roku do niskicch, jednocyfrowych wartości”, czytamy w oświadczeniu Spotify.

Globalna liczba aktywnych użytkowników miesięcznika SPOT (232 mln) wzrosła o 29% w II kw. 2010 r. i o 15 mln osób w ujęciu kwartalnym.

Łączne przychody Spotify w II kw. 2019 r. wyniosły 1,67 mld euro, co oznacza wzrost o 31% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Przychody z tytułu premiowania/abonamentów stanowiły 90,1% tej kwoty i wyniosły 1,50 mld euro, co oznacza również wzrost o 31% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Przychody ze sprzedaży reklam w ujęciu kwartalnym w wysokości 165 mln euro wzrosły o 34% r/r i wzrosły o 39 mln euro w stosunku do 126 mln euro odnotowanych w I kw. 2019 roku.

Straty operacyjne Spotify w II kwartale wyniosły zaledwie 3 mln euro. : „Nasza lepsza niż oczekiwano strata w tym kwartale była wynikiem wyższego zysku brutto i niższych niż oczekiwano wydatków na marketing artystyczny, badania i rozwój oraz fuzje i przejęcia” – czytamy w podsumowaniu.

musicbusinessworldwide.com
#szanujetokupuje