STREAMING

Spotify planowało wygryźć Netflix, Hulu i Apple TV

Nowa książka ujawniła, że Spotify miał tajne plany, aby stanąć na czele strumieni telewizyjnych.

Spotify Untold ujawnia, że dyrektor generalny Daniel Ek miał ściśle tajne plany na lata 2011-2015, aby rzucić wyzwanie Netflix, Hulu i Apple TV.

Napisana przez dwóch szwedzkich dziennikarzy – Svena Carlssona i Jonasa Leijonhufvuda – książka opisuje ukryty świat nigdy nie uruchomionej „Spotify TV”. Spotify Untold ujawnia również, jak blisko było przejęcia niektórych konkurentów, w tym TIDAL i SoundCloud, z których ten ostatni był szeroko rozpowszechnioną plotką branżową.

Co do prawdziwości roszczeń, autorzy Spotify Untold rozmawiali z ponad 70 różnymi osobami, aby skomponować książkę. Wywiady z byłymi kierownikami Spotify, szefami firm fonograficznych, a także z nagranymi i nieudokumentowanymi relacjami z pierwszych dni.

Teraz, gdy telewizyjny wyścig nie wchodzi w rachubę Spotify, Ek zwrócił uwagę na podcasty. Ek wierzy, że Spotify może stać się Netflixem dla audio, wykraczającym daleko poza muzykę i ekskluzywne treści.
Ek uważa, że 20% konsumpcji na Spotify będzie w przyszłości niemuzyczne. Wyjaśnia to, dlaczego tylko w tym roku gigant strumieniowy zainwestował ponad 300 milionów dolarów w ekskluzywne podcasty – a setki milionów więcej ma zostać wdrożonych.

Ale perspektywa podcastu jest ostatnią zmianą. Jak dowiadujemy się z książki, Ek był bardzo skoncentrowany na zdominowaniu rynku video w 2011 roku, ale po prostu został wyprzedzony przez gigantycznych konkurentów w over-the-top (OTT) TV.

Nawiasem mówiąc, pierwszym przejęciem Spotify był klient Torrent, µTorrent, gdzie Ek był kiedyś prezesem zarządu. Ek poprosił twórcę µTorrenta, Ludviga Strigeusa i Andreasa Smasa, o ponowne wynalezienie odpowiedniego formatu do strumieniowania wideo w celu usunięcia buforowania i innych wczesnych problemów.

W tym celu Strigeus i Smas stworzyły całkowicie nowy format wideo o nazwie Spotify Video. Pliki .spv były lżejsze niż tradycyjne formaty wideo. Format ten został ostatecznie porzucony na rzecz formatu HLS, który jest obecnie jedynym formatem kompatybilnym z systemem iOS.

Ek następnie skupił się na zbudowaniu cyfrowej alternatywy na żądanie dla kabla i satelity. Widzowie mieliby możliwość oglądania na żywo wydarzeń sportowych i wiadomości, aktualnych sezonów telewizyjnych i wyboru filmów. Filmy byłyby wysoce spersonalizowane, przy użyciu algorytmów personalizacji Spotify’a.

digitalmusicnews.com
#szanujetokupuje