STREAMING

63% francuskich dochodów z nagrań muzycznych pochodzi ze sprzedaży strumieniowej

Francuska grupa handlowa przemysłu muzycznego SNEP opublikowała swój raport z połowy 2019 roku.

Na początku tego roku Krajowy Związek Wydawnictw Fonograficznych (SNEP) ujawnił, że 57% rynku we Francji stanowią przychody cyfrowe.

W 2018 r. sprzedaż cyfrowa osiągnęła 335 mln EUR (380 mln USD). Również rynek nagrań muzycznych we Francji wzrósł o 1,8%, co oznacza trzy lata nieprzerwanego wzrostu.

Same przychody ze sprzedaży strumieniowej wzrosły o 23%. Płatne abonamenty strumieniowe również wygenerowały 41% sprzedaży muzyki. Z kolei abonamenty strumieniowe stanowiły zaledwie 8% sprzedaży muzyki sprzed pięciu lat temu.

Obecnie SNEP zaktualizował swój raport za pierwszą połowę 2019 r. (H1 2019 r.).

Wzrost sprzedaży strumieniowej.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 r. grupa handlowa ujawniła, że odnotowane przychody z tytułu nagrań muzycznych wyniosły 277,2 mln EUR (309 mln USD). Oznacza to wzrost o 12,7% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.

Zmniejszając tę wartość, przychody ze sprzedaży strumieniowej wzrosły o 28,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym do 175,3 mln EUR (195,3 mln USD). Oznacza to, że sama transmisja strumieniowa stanowi obecnie ponad 63% łącznych dochodów Francji z nagrań muzycznych. Liczba opłaconych abonamentów na transmisję strumieniową wzrosła o 25% do 138,1 mln EUR (153,9 mln USD).

Ogółem wytwórnie i artyści wytworzyli o 31,2 mln EUR (34,8 mln USD) więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

SNEP ujawnił również, że około 160 krajowych artystów znalazło się w pierwszej 200 najlepiej sprzedających się albumach Francji. Ponadto 40% z 200 najlepszych albumów to „francuska muzyka miejska”. Siedem hip-hopowych albumów zajęło pierwsze miejsce w Top 10 albumach H1 2019.

Najnowsze wydawnictwo PNL, Deux Frères (Two Brothers), zostało ocenione jako najlepiej sprzedający się album roku. W pierwszym tygodniu album przeniósł ponad 113.000 ekwiwalentów sprzedaży (sprzedaż i streaming). Pod koniec czerwca album przeniósł 264.000 ekwiwalentów sprzedaży.

Sukces niezależnego francuskiego duetu raperów tłumaczy, dlaczego firma Apple Music podpisała umowę partnerską z firmą PNL. W ramach szeroko zakrojonej strategii „ekskluzywnej”, firma zapewni duetowi promocję w zamian za teledyski pod wspólną marką i „ekskluzywne” utwory. To z kolei może sierowac użytkowników strumieniowego przesyłania muzyki do platformy Apple.

W dniu 28 czerwca abonenci Apple Music mieli dostęp do „Ryuk”, „Like No Two”, „Syberia” i „Bang. Utwory te dopiero tydzień później trafiły na pozostałe platformy. Wszystkie cztery piosenki szybko przodowały na francuskich listach przebojów Apple Music w dniu jej wydania.

digitalmusicnews.com
#szanujetokupuje