Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Apple nadal bije Spotify jeśli chodzi o podcasty – ale Spotify przejmuje prowadzenie w zaskakującej liczbie krajów

Bitwa o dominację podcastów pomiędzy Apple i Spotify rozkręca się.

Według ostatnich informacji, Apple nadal prowadzi w tej kategorii – chociaż Spotify szybko nadrabia zaległości.

Wydany właśnie raport z Voxnest bada, jak Apple i Spotify są atrakcyjne dla słuchacza podcastu. Spotify włączył podcasty, jako integralną część swojej platformy, z inwestycją ponad 300 milionów dolarów w podcasty tylko w tym roku. W czerwcu Spotify wprowadził aktualizację mającą na celu udostępnienie podcastom własnej przestrzeni w aplikacji.

Spotify ogłosił również kilka głośnych podcastów, w tym jeden z Barackiem i Michelle Obamą. Nie pozostając w próżni, Apple ma wiele planów finansowania oryginalnych podcastów. Żadne szczegóły dotyczące nowych oryginalnych treści nie zostały udostępnione, ale Apple kupuje wyłączne prawa do istniejących podcastów.

Podczas gdy Apple nadal dominuje na rynku podcastów w większości świata, Spotify powoli rozpoczyna przejęcie. Pierwsze kraje, które są „zielone” do odsłuchu podcastów Spotify to Holandia, Niemcy i Bułgaria.

apple-vs-spotify.png

Rynek podcastów w Niemczech jest ogromny, więc jest to znaczący zysk rynkowy dla Spotify. Dwie firmy podcastowe – Acast i The Infinite Dial – planują wkrótce zadebiutować biurami w Berlinie. Inne kraje, które preferują Spotify w Europie to Hiszpania, Finlandia, Włochy, Austria, Estonia, Łotwa i Litwa.

Na całym świecie Spotify zdominował podcasty w Meksyku i w większości krajów Ameryki Południowej. Tylko cztery kraje regionu, w tym Wenezuela, wolą Apple dla swoich podcastów.

Azja Południowo-Wschodnia jest również przyczółkiem wzrostu dla obu firm. Niedawna premiera Spotify w Indiach w lutym okazała się sukcesem, ponieważ większość Hindusów woli platformę podcastów Spotify. Malezja, Indonezja i Filipiny również preferują Spotify.

Nie wydaje się, aby wprowadzenie ostatnio Spotify w Republice Południowej Afryki miało negatywny wpływ na rynek podcastów. Afryka jest jedynym kontynentem, na którym Spotify jest dostępny, ale żaden kraj nie preferuje go jako platformy podcastów.

źródło: digitalmusicnews.com
tł. Beata Ejzenhart