Biznes muzyczny, MAJORS

Vivendi wyznaczy banki do powszechnej sprzedaży udziałów

Francuski gigant medialny Vivendi wyznaczy dziś (25 lipca) „kilka banków inwestycyjnych” na sprzedaż do 50% swojej spółki zależnej Universal Music Group (UMG).

Wczorajsza wiadomość, podana przez Reutersa, powołującego się na źródło bliskie tej sprawie, jest następstwem zeszłomiesięcznego zapewnienia Vivendi, że proces sprzedaży UMG zostanie zapoczątkowany do końca roku.

Kiedy Vivendi ogłosiło początkowo zamiar sprzedaży do połowy udziałów UMG w lipcu ubiegłego roku, zasugerowała, że może zakończyć proces sprzedaży UMG do końca stycznia 2020 roku.

W maju tego roku, raport Bloomberga sugerował, że Vivendi napotyka trudności w procesie sprzedaży UMG. Raport ten ujawnił również, że Vivendi przeprowadziło wstępne rozmowy sprzedażowe z Tencent Holdings na temat dokonania mniejszościowej inwestycji w UMG.

Rozmawiając z Bloomberg News w zeszłym miesiącu, przewodniczący Vivendi Yannick Bolloré powiedział o sprzedaży UMG: „Nie spieszymy się. Vivendi radzi sobie bardzo dobrze, UMG radzi sobie bardzo dobrze. Pytanie brzmi: jak znaleźć właściwego partnera, nawet do 50%. Ale wszystko jest na dobrej drodze – zaufaj mi!”. Screen-Shot-2019-06-19-at-17.43.27-885x576.jpg

Podczas wywiadu z dziennikarką Bloomberg, Caroline Hyde, Bolloré wyjaśnił również, że Vivendi szukała „strategicznego lub finansowego partnera, [do 50%], aby przyspieszyć rozwój UMG”.

Dodał: „Jak zapewne wiecie, przemysł muzyczny przeżywa okres ogromnego wzrostu – biznes kwitnie – i chcemy mieć pewność, że uda nam się przyspieszyć ten wzrost w nadchodzących latach”.

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart