Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING, Uncategorized

Amazon Music najszybciej rozwijającą się usługą strumieniową

Spotify i Apple Music powinny uważnie przyglądać się Amazon – internetowy gigant sprzedaży detalicznej ma najszybciej rozwijającą się usługę strumieniowej transmisji muzyki, a jego baza abonencka Music Unlimited rośnie o 70% z roku na rok.

Tak wynika z artykułu opublikowanego 11 lipca w „Financial Times”.

Powołując się na „ludzi poinformowanych o jej wynikach”, FT informuje, że pod koniec kwietnia Amazon miała ponad 32 miliony abonentów swoich usług Unlimited i Prime Music.

Łączna liczba aktywnych użytkowników Spotify (MAU) w I kwartale 2019 roku (trzy miesiące do końca marca) wzrosła o 26% rok do roku (tj. do 217 milionów). Spotify zakończył I kwartał z 100 milionami abonentów premium (wzrost o 32% rok do roku).

W ubiegłym miesiącu Apple Music przekroczyła kamień milowy 60 milionów abonentów.

W kwietniu Amazon wprowadził bezpłatne strumieniowe przesyłanie muzyki na urządzenia z funkcją Alexa, takie jak głośnik Echo.

Tydzień później MBW usłyszał szepty branżowe, które mówią, że firma planuje uruchomienie platformy do strumieniowego przesyłania muzyki o wysokiej wierności.

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart