Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Dzień po rezygnacji Spotify z wydawania Artystów, SoundCloud wyjaśnia w jaki sposób pomaga niezależnym „budować karierę na własnych warunkach“

SoundCloud i Repost Network’s Jeff Ponchick opublikował 2 lipca post na blogu omawiający rynek dystrybucji cyfrowej.

Po wpisie na blogu pojawiło się Instagramowe Q&A, aby „odpowiedzieć na pytania twórcy dotyczące dystrybucji”.

Ponchick (na zdjęciu) jest wiceprezesem firmy zarządzającej prawami autorskimi i dystrybucyjnej – Repost Network, która została przejęta przez SoundCloud w maju.

W poście, Ponchick odnosi się do dwóch ważnych wydarzeń, które miały miejsce w niezależnej przestrzeni dystrybucyjnej w ciągu ostatniego miesiąca:

Po pierwsze, decyzja firmy Stem z Los Angeles, aby zrezygnować z dystrybucji DIY („Do It Yourself” – zrób to sam) i skupić się na wyborze określonej liczby artystów VIP z internetowego systemu składania wniosków o członkostwo.

Po drugie, ujawnienie (z 1 lipca), że Spotify kończy swój program Upload Beta dla niezależnych artystów. Sygnał ten oznacza zwrot w sprawie decyzji o zostaniu dystrybutorem muzyki, ogłoszonej we wrześniu poprzez uruchomienie przez Betę apki Spotify for Artists, a następnie nabycie przez nią udziałów w Distrokid.

„Ostatnie pięć lat było jednymi z najbardziej destrukcyjnych w historii przemysłu muzycznego”, pisze Ponchick. „W miarę jak cyfrowe pliki do pobrania były stopniowo wycofywane, przychody ze sprzedaży strumieniowej eksplodowały – co podkreślają głośne apele gwiazd, ogromne inwestycje VC i dystrybucja na wielu platformach. Liderzy techniczni zareagowali własnymi ruchami. Apple Music weszło na rynek. Spotify został rozszerzony. Facebook/Instagram zawarł umowę z branżą muzyczną, aby zapewnić twórcom wynagrodzenie. SoundCloud wprowadził na rynek usługę SoundCloud Premier, pozwalając twórcom zarabiać część przychodów poprzez monetyzację i dystrybucję oryginalnych treści.”

Poniżej możesz przeczytać pełny wpis na blogu Ponchicka:

Kilka tygodni temu platforma dystrybucji muzyki Stem ogłosiła, że zrzuci większość z dziesiątek tysięcy artystów, którzy dystrybuowali za pośrednictwem swojego systemu z powodu zmiany usług, a wczoraj (01-07-2019) Spotify poinformował, że pod koniec tego miesiąca zakończy bezpośrednie przesyłanie bety.

Ostatnie pięć lat było jednymi z najbardziej destrukcyjnych w historii przemysłu muzycznego. W miarę jak cyfrowe pliki do pobrania były stopniowo wycofywane, przychody ze sprzedaży strumieniowej eksplodowały – co zostało podkreślone przez głośne apele gwiazd, ogromne inwestycje VC i dystrybucję na wielu platformach.

Liderzy techniczni zareagowali własnymi ruchami. Apple Music weszło na rynek. Spotify został rozszerzony. Facebook/Instagram zawarł umowę z branżą muzyczną, aby zapewnić twórcom wynagrodzenie. SoundCloud wprowadził usługę SoundCloud Premier, pozwalającą twórcom zarabiać część przychodów poprzez monetyzację i dystrybucję oryginalnych treści.

Wszystko to doprowadziło do bezprecedensowego wzrostu. Goldman Sachs przewiduje, że przemysł muzyczny osiągnie 130B dolarów do 2030 r., a usługi strumieniowe napędzają ten proces, rewolucjonizując branżę od dawna wymagającą zmian, zapewniając platformę dla następnej generacji twórców.

Gdzie pozostaną niezależni twórcy i wytwórnie? Obecnie mają oni na ogół dwa modele biznesowe do wyboru w zakresie dostępu do opłat licencyjnych:

1) Płacić opłatę za dostęp do dystrybucji i otrzymywać 100% wypłat. Brak wsparcia marketingowego, tylko dystrybucja.
Zrezygnować z jakiegoś procentu tego, co wygenerowały Twoje honoraria, a w zamian otrzymać usługi w zakresie białych rękawic, marketinug, a w niektórych przypadkach nawet inwestycji.
2) Wejść do SoundCloud: jedyna usługa, która oferuje obie ścieżki cenowe. Wraz z przejęciem Repost, usługi dystrybucji wyłącznie na zasadzie zaproszenia, oferującej dystrybucję, ochronę treści i marketing dla tysięcy klientów, twórcy mają możliwość budowania swojej kariery na własnych warunkach z maksymalną elastycznością w oparciu o miejsce, w którym się znajdują w swojej karierze.

Wszystko sprowadza się do oddania władzy w ręce twórcy. W SoundCloud, naszym celem jest nie tylko bycie miejscem, w którym twórcy rozpoczynają swoją karierę, ale także platformą i zestawem narzędzi dla twórców, które pozwolą im osiągać zrównoważone dochody i odkrywać je.

SoundCloud jest zaangażowany w dostarczanie twórcom wszystkich poziomów narzędzi do natychmiastowego dzielenia się swoją pracą, bezpośredniego zarabiania i dystrybucji na wszystkich głównych platformach strumieniowych, takich jak Spotify, Amazon, Apple i innych, aby dotrzeć do jak największej liczby fanów. Z niecierpliwością czekamy na przyszłość dystrybucji na wszystkich poziomach muzycznych – i innych przyszłych inwestycji – aby umożliwić wszystkim twórcom rozwój ich kariery.

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart