Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Impreza na pewno się nie skończyła, ale być może widać pierwsze oznaki końca

Według wyliczeń MBW, wzrost wolumenu strumieniowej transmisji audio na żądanie w Stanach Zjednoczonych spadł nieznacznie w pierwszej połowie tego roku, zarówno w ujęciu procentowym, jak i realnym.

Opublikowane 27 czerwca, dane Nielsen Music z połowy roku pokazują, że w ciągu 24 tygodni od 4 stycznia do 20 czerwca 2019 r. na rynku amerykańskim pojawiło się 333,5 mld strumieni audio na żądanie w serwisach Spotify i Apple Music.

Był to wzrost o 27,8%, czyli 72,5 mld, w stosunku do 261,0 mld strumieni audio zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych w analogicznym okresie 2018 roku.

Jednakże, patrząc dalej wstecz na dane Nielsena pokazuje, jak ten roczny wzrost faktycznie się zmniejszył.

W pierwszej połowie ubiegłego roku zanotowano 261,0 mld strumieni audio, co oznacza wzrost o 76,6 mld, czyli 41,5%, w stosunku do analogicznego transportu w pierwszej połowie 2017 roku (184,4 mld).

[Zobacz poniżej odpowiednią sekcję z raportów Nielsen Music z ostatnich trzech lat. Nielsen potwierdził swoją liczbę za I półrocze 2018 roku (261,0 mld), która pierwotnie została opublikowana jako 268,2 mld w zeszłym roku – MBW uwzględniło tę zmianę w naszych obliczeniach].

Innymi słowy, roczny skok całkowitego wolumenu strumienia audio w USA w I półroczu 2019 roku w stosunku do I półrocza 2018 roku był o ponad 4 mld strumieni mniejszy niż równoważny wzrost w I półroczu 2018 roku w stosunku do I półrocza 2017 roku.

Ergo, wzrost w tym roku (72,5 mld) jest o 5,4% niższy niż w roku ubiegłym (76,6 mld).

MBWNEW.jpg

Według nowego raportu Nielsen Music Mid-Year Report, odnotowano silniejszy wzrost, jeśli chodzi o strumienie wideo na żądanie w Stanach Zjednoczonych, które wzrosły o 39,6% rok do roku 174,2 mld w pierwszej połowie 2019 roku.

W I półroczu 2019 r. łączna wartość strumieni na żądanie, obejmujących zarówno dźwięk, jak i obraz, wzrosła o 31,6% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, osiągając poziom 507,7 mld.

W I półroczu 2018 r. łączna wartość tych strumieni wzrosła o 35,4% r/r do 385,7 mld. (Ta ostatnia liczba została podana przez Nielsena w raporcie za I półrocze 2019 r.; nasze obliczenia procentowe odzwierciedlają ten fakt).

Totalondemand

Nowy raport śródroczny Nielsena ujawnia również, że sprzedaż albumów fizycznych spadła o 15,1% rok do roku w I półroczu 2019 r., do 32,5 mln, podczas gdy sprzedaż albumów cyfrowych (pliki do pobrania) spadła o 24,4 mln do 19,1 mln.

Sprzedaż utworów w formacie cyfrowym spadła o 25,6% rok do roku do 154,1 mln.

Najpotężniejszym utworem w pierwszej połowie roku w Stanach Zjednoczonych, według Nielsena, była Old Town Road Lil Nas X (na zdjęciu), która przyciągnęła ponad 596 mln strumieni audio na żądanie w tym okresie.

Raport Nielsena Music’s Mid-Year 2019 można pobrać TUTAJ.

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart