Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Hip-hop i R&B tracą udział w rynku naszych strumieni – ale podobnie gatunki takie jak rock, POP i latino

Hip-hop nadal dominuje w Stanach Zjednoczonych od 2019 roku, ale nowe statystyki sugerują, że jego przewaga nad innymi gatunkami nie jest aż tak dominująca, jak w zeszłym roku.

Nowe dane ujawnione w raporcie muzycznym Nielsena Mid-Year 27 czerwca, pokazują, że utwory sklasyfikowane jako ‚R&B/hip-hop’ zdobyły 29,6% wszystkich strumieni na żądanie w Stanach Zjednoczonych (zarówno w usługach wideo, jak i audio) w ciągu 24 tygodni od 4 stycznia do 20 czerwca.

Był to spadek udziału w rynku o 36,4% w kategorii R&B/Hip-hop zarejestrowanej w analogicznym okresie 2018 roku.

W I półroczu 2019 r. udział w rynku straciły również firmy takie jak Rock (spadek z 17,7% do 14,0%), Pop (15,7% do 13,5%), Country (7,1% do 5,8%) i Latin (10,0% do 7,3%).

Według Nielsena, w I półroczu 2018 r. udział w rynku strumieni audio na żądanie w USA wynosił 37,5%, ale w I półroczu 2019 r. spadł do 29,8%.

Ogółem, łączna wartość strumieni na żądanie (audio plus wideo) w Stanach Zjednoczonych osiągnęła 507,7 mld w pierwszej połowie tego roku – wzrost o 31,6% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Same strumienie audio osiągnęły w tym okresie poziom 333,5 mld, co oznacza wzrost o 27,8% w porównaniu z rokiem poprzednim, ale wzrost ten był mniejszy niż w pierwszej połowie 2018 roku.

W I półroczu 2019 r. strumień wideo wzrósł o 39,6% r/r do 174,2 mld.

Poniżej można zobaczyć, jak wypadły gatunki we wszystkich gatunkach w 2018 r. w porównaniu z 2019 r., według raportu Nielsena, który można pobrać TUTAJ.

2018

str1

2019

str2

Według raportu Nielsena, największym artystą pod względem konsumpcji (strumieniowej i sprzedaży) w USA w pierwszej połowie 2019 roku była Ariana Grande, a następnie Drake, Billie Eilish, Post Malone i Queen.

Drake (na zdjęciu) był największym artystą, jeśli chodzi o same strumienie audio, z 2,66 mld sztuk na żądanie w pierwszej połowie 2019 roku.

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart