Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Spotify wyróżnia podcasty w ramach przeprojektowania

Spotify przebudował wygląd i nawigację sekcji ‚Twoja biblioteka’ swojej aplikacji dla użytkowników Premium, dodając dwie nowe sekcje, Podcasty i Muzyka.

Aktualizacja została wprowadzana 13 czerwca zgodnie z wpisem na blogu https://newsroom.spotify.com/2019-06-13/spotifys-your-library-refresh-what-you-need-to-know/, który wyjaśnił, że przeprojektowanie miało na celu ułatwienie przewijania podcastów i muzyki w aplikacji.

„Mówiąc prościej, nowy projekt daje większą kontrolę nad słuchaniem podcastów i szybko pomaga w odkrywaniu nowych programów i odcinków”, mówi Spotify.

Nowa zakładka Podcasty pozwoli użytkownikom na zarządzanie podcastami w trzech sekcjach: Episodes, Downloads i Shows.

Zakładka Episodes (odcinki) umożliwia szybkie wyszukanie nowych odcinków lub wznowienie podcastów, których słuchasz, a następnie wyświetlenie na dole listy nowych odcinków podcastów, które śledzisz.

Downloads (pliki do pobrania) pokażą wszystkie pobrane odcinki podcastów, a nowa zakładka Shows (pokazy) umożliwia zarządzanie śledzonymi podcastami.

Karty w sekcji Muzyka to Playlists (listy odtwarzania), Artists (wykonawcy) i Albums (albumy).

Wszystkie listy odtwarzania, które wcześniej lubiłeś lub stworzyłeś, można znaleźć w zakładce Listy odtwarzania oraz nowej zakładce: Liked Songs (piosenki lubiane).

Za każdym razem, gdy „serduszkujesz” utwór, jest on dodawany do listy odtwarzania, a teraz możesz pobrać całą jego zawartość jednocześnie do odsłuchu w trybie offline.

Sekcja Artists (Wykonawcy) pokaże wykonawców, których śledzisz, a sekcja Albums (Albumy) będzie zawierać dowolny album, na którym stukniesz ikonę serca.

„OD DZIŚ WPROWADZAMY NOWĄ WERSJĘ TWOJEJ BIBLIOTEKI DLA UŻYTKOWNIKÓW PREMIUM, KTÓRA ŁĄCZY FORMĘ Z FUNKCJĄ. WSZYSTKO, CO DOTYCZY WYIMAGINOWANEJ BIBLIOTEKI, ZOSTAŁO ZAPROJEKTOWANE TAK, ABY SZYBCIEJ DOTRZEĆ DO TREŚCI, KTÓRYCH POTRZEBUJESZ”.

~ SPOTIFY

„Od dzisiaj wprowadzamy nową wersję Twojej Biblioteki dla użytkowników Premium, która łączy formę z funkcją. Wszystko, co dotyczy wyimaginowanej Biblioteki, zostało zaprojektowane tak, aby szybciej dotrzeć do treści, których potrzebujesz” – mówi Spotify.

„Sprawia również, że rozpoczęcie pracy i bycie na bieżąco z podcastami na Spotify to bezproblemowe, spersonalizowane doświadczenie. Od razu zauważysz, że Twoja biblioteka jest usprawniona, a wszystko, czego potrzeba, to stuknięcie lub przesunięcie palcem, aby przełączać między nowymi zakładkami podcastów i muzyki. Pod każdą z tych sekcji zobaczysz, jak szybko możesz kontrolować i uzyskiwać dostęp do żądanej zawartości”.

12 czerwca Spotify uruchomił nową spersonalizowaną listę odtwarzania, która łączy podcasty i muzykę o nazwie Your Daily Drive z nowym „Driving Hub”. Spotify uruchamia również własne podcasty informacyjne. Firma zamieściła ogłoszenie o pracę dla nowojorskiej firmy News & Documentary Podcast Producer, która będzie częścią zespołu „skoncentrowanego na tworzeniu zróżnicowanych podcastów informacyjnych i dokumentalnych”.

Szef Spotify – Daniel Ek (na zdjęciu) określił strategię treści firmy „Audio First” w lutym i nabył od tego czasu firmy podcastowe, w tym Parcast, a także Anchor i Gimlet Media za 343 miliony dolarów łącznie.

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart