PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Spotify uruchomił nową spersonalizowaną listę odtwarzania, która łączy podcasty i muzykę

Nowa lista odtwarzania (obecnie dla użytkowników z USA) nosi nazwę Your Daily Drive i została uruchomiona obok nowego „Driving Hub” firmy Spotify.

Zgodnie z pierwszym raportem The Verge, Spotify rozpoczął testowanie wstawiania podcastów do spersonalizowanych list odtwarzania na początku tego roku.

Przy uruchomieniu, nowa playlista będzie zawierać krótkie podcasty z takimi jak The Wall Street Journal, NPR i PRI oraz aktualizacje przez cały dzień „aby zachować zarówno muzykę, jak i wiadomości świeże”.

Nowy w samochodzie skupiony playlista następuje w ubiegłym miesiącu wiadomości, że Spotify jest testowanie sterowane głosem, w samochodzie urządzenia audio w USA o nazwie „Car Thing”.

Według wpisu na blogu opublikowanego 17 maja, Spotify mówi, że test będzie przeprowadzony tylko w USA, „z niewielką grupą zaproszonych użytkowników Spotify Premium”.

Nawet jeśli Spotify nalega, że nie planuje wydania tego sprzętu konsumentom, działalność firmy w tym obszarze może być wystarczająca, aby obecny król drogi SiriusXM czuł się trochę niekomfortowo.

„Jeśli czujesz, że zawsze jesteś w samochodzie, nie jesteś sam. Amerykanie rejestrują 70 miliardów godzin za kierownicą każdego roku, z dużą ilością czasu spędzonego na dojazdach do pracy i ze szkoły, mówi Spotify na blogu.

„Aby ten czas przeminął, warto być na bieżąco z otaczającym Cię światem, a może nawet wskoczyć do kilku ponadczasowych klasyków, jesteśmy podekscytowani, że przedstawimy Ci listę Your Daily Drive. Najlepsze z programów informacyjnych, w tym relewantność i osobowość gospodarzy, z najlepszą transmisją strumieniową audio (na żądanie, spersonalizowane granie i odkrywanie). Połączenie muzyki, którą kochasz, z odpowiednimi, aktualnymi aktualizacjami światowymi z renomowanych źródeł – wszystko to połączone w jednorodne i jednolite doświadczenie słuchania”.

Spotify prowadzi również obecnie ogłoszenie o pracę (pierwsze zauważone przez Cherie Hu) dla nowojorskiego producenta podcastu informacyjnego i dokumentalnego, który będzie częścią zespołu „skoncentrowanego na rozwijaniu zróżnicowanej listy oryginalnych wiadomości i dokumentalnego programowania podcastu”.

Wraz z tą ostatnią nowinką, staje się jasne, że kolejnym obszarem treści audio, w którym Spotify ma nadzieję na zdobycie przyczółka, są wiadomości.

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart