Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Muzyka stanowi do 5% całej treści na YouTube – i 20% wszystkich odsłon

Pomimo tego, że jest to jedna z najmniej płacących platform royalty, muzyka jest numerem jeden formatu zaangażowania na YouTube. Nowe badanie pokazuje – po raz kolejny – jak ważna jest kategoria muzyczna dla YouTube jako całości.
Badanie, przeprowadzone przez Pex, pokazuje, które kategorie na YouTube są dominującymi motorami wzrostu i zaangażowania na platformie. Badanie dotyczyło wydajności publicznie dostępnych filmów YouTube do 31 grudnia 2018 roku. Wyniki pokazują, że YouTube ma ponad 5,2 miliarda filmów, 1 miliard godzin treści i 29 bilionów odsłon. Na platformie YouTube w 2018 roku co minutę przesyłano około 621 godzin treści, czyli około 10 godzin treści co sekundę. Jest to nawet więcej niż 500-godzinny prognoza Prezesa Zarządu Susan Wojcicki z marca. Nie dziwi więc fakt, że długość tych filmów rośnie z roku na rok, odkąd zniesiono ograniczenie.

pex-july-2010-768x582.png

W lipcu 2010 r. YouTube zwiększył maksymalną długość wideo z 10 do 15 minut dla wszystkich użytkowników. W 2011 roku platforma pozwoliła zweryfikowanym użytkownikom na przesyłanie filmów w długiej formie. W rezultacie średnia długość wideo wzrosła z poniżej 5 minut w 2010 roku do prawie 15 minut w 2018 roku.

źródło: digitalmusicnews.com
tł. Beata Ejzenhart