Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Po wyłączności w Australii, Spotify oficjalnie uruchamia Stations w USA

Na początku tego roku, Spotify odsłonił ciekawą, uproszczoną aplikację dla słuchaczy muzycznych w Australii – Dubbed Stations.

Opis aplikacji w Google Play wyjaśnia, że użytkownicy nie muszą żmudnie szukać muzyki.

„Z muzyką świata na wyciągnięcie ręki, odnalezienie tego, co właściwe do grania, może wydawać się wyzwaniem. Stations błyskawicznie zabierają Cię do muzyki – bez potrzeby wyszukiwania lub pisania na klawiaturze. Gdy Stations dowiaduje się więcej o tym, co lubisz, tworzy ‚stacje’ wypełnione muzyką, którą kochasz, stworzoną specjalnie dla Ciebie”.

Stations zaczęły się od małego eksperymentu Spotify. Odtwarzacz muzyczny 8,1 MB dopiero niedawno przekroczył 10 000 instalacji w Play Store. Większość użytkowników nadal narzeka na błędy w aplikacji i brak pełnowymiarowych funkcji, pokazując, że ludzie mogą nie w pełni rozumieć cel, jaki przyświeca aplikacji.

„Fajna aplikacja, ale jeszcze nie dopracowana. Dodałem jeszcze jednego artystę do zapisanej wcześniej listy odtwarzania, co doprowadziło do usunięcia wszystkich istniejących na niej artystów. Kiedy słucham muzyki, aplikacja Spotify również się pojawia, więc mam dwa powiadomienia. Funkcja „Play To” nie pokazuje wszystkich urządzeń, więc nie można przesyłać strumieniowo do Google Home”.

„Dobra aplikacja, ale byłoby wspaniale, gdybyśmy mogli zmieszać wiele gatunków w jedną stację, np. rock + metalowe ballady + hity, itp.”

W zeszłym miesiącu gigant strumieniowy odsłonił aplikację na urządzeniach z systemem iOS, ale z dużym zastrzeżeniem – tylko użytkownicy z iPhone’ami i iPadami w Australii mogli zainstalować i używać Stations.

Teraz firma oficjalnie uruchomiła Stations w USA.

Zarówno użytkownicy systemu Android, jak i iOS mogą pobrać eksperymentalną aplikację odpowiednio na Play Store i App Store.

Jak już wspominano wcześniej, Stations personalizują listy odtwarzania dla każdego użytkownika na podstawie jego historii odsłuchu. Im więcej słuchasz, tym lepiej Spotify dostosowuje Twoje ulubione listy dla zapewnienia niesamowitych doznań podczas strumieniowej transmisji muzyki.

Stations nie ma na celu wyprzedzenia głównej aplikacji. Zamiast tego, ma służyć jedynie jako „uzupełniające doświadczenie”. Aplikacja ta zawiera również Discover Weekly, Release Radar i ulubione aplikacje użytkowników.

Obecni subskrybenci będą mieli dostęp do bez reklamowego użytku. Użytkownicy niepłacący będą słuchać reklam sporadycznie, tak jak w głównej aplikacji Spotify.

źródło: digitalmusicnews.com
tł.Beata Ejzenhart