Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING, Uncategorized

Goldman Sachs prognozuje, jeszcze większy wzrost przychodów za transmisję strumieniową muzyki – do 2030 r. zapłaci za nią 1,15 MLD użytkowników

Ostatnim razem, gdy Goldman Sachs opublikował raport na temat branży nagrań muzycznych, wywołało to falę fiskalnego zaufania do i wokół globalnego biznesu.

Dokumentacja banku inwestycyjnego „Music In The Air”, z sierpnia 2017 r., prognozuje boom przyszłości dla wytwórni płytowych i uruchamia serię eskalujących wycen dla Universal Music Group, które od tego czasu osiągnęły 50 miliardów dolarów (w przypadku JP Morgan).

W raporcie tym Goldman prognozuje, że przychody z handlu z odpłatnego strumieniowania osiągną 28 mld USD do 2030 roku, a całkowity dochód branży muzycznej w ciągu tych samych 12 miesięcy wyniesie 41 mld USD.

Aby ujrzeć optymizm Goldmana w kontekście: według danych IFPI, w 2018 r. przemysł muzyczny na świecie wygenerował 19,1 mld USD, z czego 37% (około 7 mld USD) pochodziło z odpłatnych usług strumieniowych.

5 czerwca Goldman opublikował aktualizację „Music In The Air” – uzyskaną przez MBW – w której podnosi swoje prognozy na najbliższe lata.

Goldman przewiduje obecnie, że do 2030 r. światowy przemysł nagrań muzycznych będzie pobierał 45 miliardów dolarów rocznie (wzrost w stosunku do wcześniejszej prognozy 44 miliardów dolarów).

Uważa również, że odpłatna transmisja strumieniowa wygeneruje 27,5 mld USD dla wytwórni i artystów w tym roku (wzrost w stosunku do przekształconej wcześniejszej prognozy wynoszącej 27,1 mld USD), a całkowite roczne przychody ze strumieniowej wymiany handlowej na świecie (w tym finansowane z reklam) osiągną 37,2 mld USD.

Image-1-1.jpg

 

Prawdopodobnie najbardziej ekscytującą prognozą w liczbach Goldmana jest jednak prognoza dotycząca liczby płacących abonentów strumieniowej transmisji muzyki na całym świecie.

Firma finansowa uważa obecnie, że w 2023 r. liczba ta wzrośnie do 690 mln (w porównaniu z poprzednią prognozą 528 mln) – ponad dwukrotnie więcej niż liczba użytkowników płatnych kont do strumieniowej transmisji muzyki (255 mln) potwierdzona przez IFPI na rok 2018.

Goldman przewiduje ponadto, że w 2030 r. będzie 1,15 mld płacących abonentów strumieniowych na całym świecie (wzrost w stosunku do poprzedniej prognozy 901 mln).

W ramach tej liczby 1,15 mld Goldman uważa, że ponad dwie trzecie abonentów (68%) będzie pochodzić z „rynków wschodzących”, a nie „rynków o ustalonej pozycji”.

Częściowo w wyniku tego wzrostu na rynkach wschodzących Goldman przewiduje, że globalny średni roczny przychód na użytkownika płacącego (ARPU) z usług strumieniowej transmisji muzyki będzie nadal znacząco spadać, z 32,70 USD w 2018 r. do 27,30 USD w 2023 r. i 24,60 USD w 2030 r.

Aktualna wycena Universal Music Group wynosi 25,1 mld EUR – 35,2 mld EUR (ok. 28 mld USD – 40 mld USD).

Aktualizacja „Music In The Air” firmy Goldman przewiduje również, że w 2030 r. Spotify pozostanie światowym liderem w dziedzinie strumieniowej transmisji dźwięku, z 32% udziałem w rynku globalnych abonentów strumieniowej transmisji danych, co oznacza spadek w porównaniu z 38% zarejestrowanym w 2018 r.

Nowy raport Goldmana to z pewnością dobra wiadomość dla właściciela Universal Music Group Vivendi, który w tym roku chce sprzedać do 50% UMG.

Ostatni raport Bloomberga sugerował, że UMG przeprowadziło rozmowy z Tencentem na temat potencjalnej transakcji, ale niektórzy w społeczności inwestycyjnej byli coraz bardziej niecierpliwi.

Cytowano w nim jedno ze źródeł, że „niektórzy inwestorzy niepublicznego rynku kapitałowego rezygnują po wysokiej cenie [UMG] i powolnym tempie transakcji”.

Potencjalni nabywcy Universal Music Group, o których mówiono do tej pory, to Tencent, Alibaba, KKR, Apple, Verizon, Amazon i Liberty Media.

[Na zdjęciu: najlepiej sprzedający się globalny artysta Universal w kalendarzu Q1 – Billie Eilish]
źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart