Biznes muzyczny, PRAWO, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, ROYALTIES

SACEM dołącza do Stowarzyszenia Muzyki Elektronicznej (AFEM)

Paryskie Towarzystwo Autorów, Kompozytorów i Wydawców Muzyki (SACEM) stało się pierwszą organizacją zbiorowego zarządzania, która dołączyła do Stowarzyszenia Muzyki Elektronicznej (AFEM).

AFEM jest międzynarodowym stowarzyszeniem zrzeszającym członków z ponad 25 różnych narodowości reprezentujących wszystkie sektory przemysłu tego gatunku.

SACEM dołącza obecnie do ponad 175 firm członkowskich AFEM, które aktywnie działają na rzecz wzmocnienia i promowania interesów gatunku muzyki elektronicznej.

Prace AFEM od 2014 roku nad kampanią „Get Played Get Paid” doprowadziły do rozpowszechnienia dzięki tej organizacji (w ponad 15 krajach) technologii rozpoznawania muzyki w klubach i na festiwalach, w celu identyfikacji muzyki granej przez DJ-ów.

Według najnowszego badania Electronic Music in France Survey wartość francuskiego rynku muzyki elektronicznej wynosi 416 milionów euro (bez podatków).

Jean-Noël Tronc, dyrektor generalny SACEM powiedział: „Ta umowa z AFEM stanowi ważny krok w naszym zaangażowaniu na rzecz muzyki elektronicznej. Po ustanowieniu pierwszego we Francji studium ekonomicznego muzyki elektronicznej, stworzeniu centrum dokumentacji online electronicmusicfactory.com oraz wykorzystaniu rozwiązania DJ Monitor do organizacji imprez klubowych oraz festiwali z technologią pobierania próbek dźwiękowych w celu lepszej identyfikacji odtwarzanych utworów, SACEM z dumą ogłasza partnerstwo z AFEM. Nasze członkostwo w AFEM, wiodącym stowarzyszeniu w świecie muzyki elektronicznej o międzynarodowym wymiarze, stanowi ważny i istotny krok w kontynuowaniu naszych wysiłków na rzecz wszystkich graczy w muzycznym ekosystemie. Razem będziemy wciąż dokładać wszelkich starań, aby nadal promować muzykę elektroniczną w jej słusznej wartości, stwarzając najlepsze warunki do jej tworzenia”.

Greg Marshall, Dyrektor Generalny – Stowarzyszenia Muzyki Elektronicznej (AFEM), dodał: „Cieszę się, że firma SACEM zdecydowała się zostać członkiem stowarzyszonym AFEM. Stanowi to wyraźne zobowiązanie do dialogu i rozwoju polityki i działań, które najlepiej wspierają muzykę elektroniczną. W ciągu ostatnich 5 lat, kampania AFEM „Get Played Get Paid” opowiadała się za wdrożeniem technologii rozpoznawania muzyki przez organizacje wykonawców i praw pokrewnych na imprezach DJ-skich na całym świecie, aby zapewnić, że twórcy i posiadacze praw do odtwarzanej muzyki otrzymają należne honoraria. SACEM demonstruje proaktywne i oparte na współpracy podejście do angażowania się w AFEM i z zadowoleniem przyjmujemy ten postępowy ruch w kierunku dzielenia się wiedzą, rozwiązywania problemów i zmian. Z niecierpliwością czekamy na pogłębienie naszych relacji, aby lepiej służyć przemysłowi i twórcom sceny muzyki elektronicznej”.

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart