Biznes muzyczny, PRZEMYSŁ MUZYCZNY

Bye bye Warner Bros Records!

To jedna z najsłynniejszych marek płytowych na świecie, synonimiczna z klasycznymi nagraniami takimi jak Prince, R.E.M i Madonna – ale od 28 maja Warner Bros. Records już nie ma.

Zamiast tego, firma znana wcześniej jako WBR – prowadzona przez Aarona Bay-Schuck’a i Toma Corsona – została przemianowana po prostu na Warner Records, z nowym logo (na zdjęciu).

Powód historycznej zmiany?

Warner Bros. Records został założony w marcu 1958 roku jako ramię Warner Bros. Pictures, którego logo „tarczy” zostało przyjęte przez etykietę i jest używane przez firmę do tej pory.

W 2004 roku, kiedy Warner Music Group została sprzedana przez Time Warner, oddzielając ją od firmy filmowej Warner Bros. Płyty mogły nadal używać nazwy i logo Warner Bros. przez 15 lat – termin umowy, który właśnie wygasł.

Zmiana nazwy następuje wkrótce po tym, jak Warner Bros (obecnie Warner Records) przeniosła swoją siedzibę do nowego, fantazyjnego budynku w centrum LA’s Arts District.

Warner Records zajmuje teraz swoje miejsce w rodzinie wiodących wytwórni WMG, która obejmuje również Atlantic Records, Parlophone i Elektra Music Group.

Warner Music Group zaznacza, że nowa okrągła ikona Warner Records – „sugerująca płytę, słońce i globus” – jest „ukłonem w stronę przeszłości, teraźniejszości i przyszłości wytwórni”.

Jak zaznaczyli Corson i Bay-Schuck „po raz pierwszy w historii wytwórni, mieliśmy okazję stworzyć odrębną, nowoczesną tożsamość, całkowicie własną. Czas nie może być lepszy, ponieważ wszyscy czujemy, że wytwórnia znajduje się w momencie ponownego odkrycia, które opiera się na naszej spuściźnie, a jednocześnie przenosi się w przyszłość napędzana przez nieustraszoność i kreatywność. Mamy rosnący skład światowej klasy artystów, odmłodzony zespół i niesamowitą, nową lokalizację. To nowy dzień dla Warner Records, kultowej wytwórni, która narodziła się w kalifornijskim słońcu i gości w domach na całym świecie”.

„TO NOWY DZIEŃ DLA WYTWÓRNI WARNER RECORDS, KULTOWEJ WYTWÓRNI, KTÓRA URODZIŁA SIĘ W KALIFORNIJSKIM SŁOŃCU I GOŚCI W DOMACH NA CAŁYM ŚWIECIE”.

~ AARON BAY-SCHUCK I TOM CORSON, WARNER RECORDS (DAWNIEJ WARNER BROS RECORDS)

„Podpisujemy i rozwijamy następne pokolenie brytyjskich artystów, aby poruszyć globalną kulturę, więc chcieliśmy, aby marka Warner Records miała moc i wolność oznaczać różne rzeczy dla różnych ludzi na całym świecie”, powiedział prezes Warner Records UK, Phil Christie. „Nowe logo nie jest samo w sobie znaczące, a nasza wytwórnia zawsze będzie definiowana przez oryginalność naszych artystów, naszej muzyki i naszych ludzi.

Nowa tożsamość marki i logo Warner Records zostały opracowane we współpracy z Emily Oberman i jej zespołem w Pentagram, największym na świecie niezależnym studio projektowym.

Pentagram współpracował z wieloma prestiżowymi firmami i wydarzeniami, takimi jak Rolls Royce, London Fashion Week, Rotten Tomatoes, Sundance Institute i Sotheby’s, a także projektami muzycznymi dla takich firm jak The Rolling Stones i The National, między innymi.

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart