PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Spotify uruchamia podcast studio na podstawie chmury

Z biegiem czasu ponad 20% wszystkich słuchaczy Spotify będzie związanych z treściami innymi niż muzyczne”.

Być może widzieliście powyższe statystyki od szefa Spotify, Daniela Ek, kilka miesięcy temu, kiedy pisał o strategii treści firmy streaming-owej, która pozwoliłaby skupić się na podcastach.

Przyjęcie podcastów przez firmę Spotify, w tym Gimlet Media, Anchor i Parcast, a także testy obejmujące zapewnienie miejsca dla podcastów w spersonalizowanych listach odtwarzania w tym roku wskazują na przyszłość „Audio-First” Spotify opisaną przez Ek w tym wpisie na blogu.

Firma zajmująca się transmisją strumieniową jest pewna, że ​​chce więcej podcastów na platformie – a (stan na 14 maja b.r,) rynek Spotify. Dyrektor kreatywny Charlie Hellman dodał (patrz poniżej), że jego „misją” jest również zwiększenie liczby twórców podcastów na całym świecie. Aby to osiągnąć, Spotify via Soundtrap – sztokholmska firma „online studio nagrań”, którą nabyła w listopadzie 2017 r. – uruchomiła narzędzie do nagrywania, edycji i publikowania podcastów o nazwie Soundtrap for Storytellers.

Soundtrap for Storytellers jest opisany jako „kompleksowe rozwiązanie do tworzenia podcastów”, które oferuje nagrywanie; zdalne wielościeżkowe rozmowy z czatem wideo; „Inteligentna transkrypcja i edycja” plików audio ze słowem mówionym jako dokument tekstowy; pełne możliwości produkcyjne audio, publikacja transkrypcji w celu optymalizacji SEO oraz publikacja podcastu w Spotify.

Zgodnie z oświadczeniem „Soundtrap for Storytellers pozwala podcasterom skupić się na sztuce opowiadania historii, znacznie redukując czas i nakłady inwestycyjne, które są zazwyczaj potrzebne, aby podcasty brzmiały profesjonalnie”.

Dostęp do pełnego zestawu usług można uzyskać za pośrednictwem pulpitu, a na iOS i Androida dostępny jest zestaw funkcji nagrywania i edycji.

Usługa kosztuje 14,99 USD / miesiąc, a roczny plan kosztuje 11,99 USD / miesiąc.

ZESPÓŁ DŹWIĘKOWY ZROBIŁ FANTASTYCZNĄ ROBOTĘ Z NOWYM PRODUKTEM. CZĘŚCIĄ MISJI SPOTIFY JEST ZWIĘKSZANIE LICZBY TWÓRCÓW, ZDOLNYCH DO TWORZENIA PODCASTÓW NA CAŁYM ŚWIECIE.
~ CHARLIE HELLMAN, SPOTIFY

Per Emanuelsson, współzałożyciel, Soundtrap powiedział: „Soundtrap został stworzony, aby na nowo zdefiniować wspólne tworzenie muzyki, a teraz wprowadzamy tę samą wiedzę do tworzenia podcastów za pomocą Soundtrap for Storytellers.

„Sama platforma została zbudowana wokół rozwiązywania niektórych największych problemów podcastów – edycji, transkrypcji, zdalnego przeprowadzania wywiadów i dodawania efektów dźwiękowych – i dostarczania jednej, usprawnionej platformy, która zawiera każdą część procesu tworzenia podcastów”.

„SOUNDTRAP ZOSTAŁ STWORZONY W CELU REDEFINICJI KOLABORATYWNEJ TWORZENIA MUZYKI, A TERAZ TE SAME ZAŁOŻENIA PRZENOSIMY NA PROCES TWORZENIA PODCASTÓW Z WYDŹWIĘKIEM DLA HISTORII.”
~ PER EMANUELSSON, SOUNDTRAP

Charlie Hellman, Dyrektor Kreatywny Marketplace, Spotify dodał: „Zespół Soundtrap wykonał fantastyczną robotę z tym nowym produktem. Częścią misji Spotify jest zwiększenie liczby twórców zdolnych do tworzenia podcastów na całym świecie. Soundtrap for Storytellers daje twórcom podcastów niesamowite możliwości edycji, współpracę w czasie rzeczywistym i możliwość publikowania podcastów w Spotify”.

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart