PRZEMYSŁ MUZYCZNY, STREAMING

Spotify w konkurencji do Genius testuje własną wersję „Behind the Lyrics”

Nowa funkcja fabuły, dostępna dla wybranych użytkowników, przyjmuje format karty czasowej podobny do tego w stories na Instagramie

Poza triumfalnym (wystarczająco) pierwszym kwartałem, Spotify jest zajęty w tym miesiącu zwiększaniem komfortu obsługi dzięki nowym funkcjom. Usługa przesyłania strumieniowego muzyki zaczęła ostatnio testować widok ekranu głównego, który umieszcza podcasty z przodu i na środku, a także gra z planem subskrypcji dla par. Najnowszy eksperyment Spotify: inspirowane artystami zakulisowe spojrzenia na utwory – które rywalizują z funkcją, która już istnieje.

Funkcja Storyline, po raz pierwszy zauważona w poniedziałek przez blog techniczny Android Police, ma postać kart czasowych typu Instagram-Story, które pojawiają się pod ekranem Teraz odtwarzane, na który artyści przesyłają własny tekst i obrazy. Na „Lights On” Maggie Rogers (na zdjęciu powyżej) dzieli się osobistą inspiracją do tekstu piosenki. Na kartach Storyline zespołu „Sucker” Jonas Brothers, zespół ujawnia, że ​​postanowił wrócić do siebie po przerwie, ponieważ „podczas kręcenia filmu dokumentalnego, zdaliśmy sobie sprawę, że chcemy zrobić ten krok i ponownie zostać Jonas Brothers”. Następna karta mówi: „Zabawny fakt, Nick nie może gwizdać.” Storyline pojawia się również w kilku utworach Billie Eilish w tej chwili.

W odpowiedzi na prośbę Rolling Stone’a o komentarz, Spotify zaoferowało oświadczenie, które w mniejszym lub większym stopniu stanowi refren dla cicho testowanych funkcji: „Zawsze testujemy nowe sposoby tworzenia lepszych doświadczeń dla większej liczby użytkowników”.

Fabuła doskonale wpisuje się w misję usługi strumieniowania muzyki, aby zbliżyć się do artystów – Spotify ma zarówno bezpośrednie oferty, jak i bezpośrednie umowy dystrybucyjne z muzykami, a założyciel Daniel Ek regularnie podkreśla w wywiadach, że „mentalność artysty jest na pierwszym miejscu”. To, co jest niezwykłe w testowanej wersji beta, to fakt, że wydaje się konkurować bezpośrednio z popularną funkcją Spotify Behind the Lyrics, która jest napędzana przez firmę tekstową Genius poprzez partnerstwo dwóch podmiotów technologicznych, które uderzyły na początku 2016 roku.

Karty fabularne pojawiają się bezpośrednio pod kartami Behind the Lyrics, dzięki czemu ekran Teraz odtwarzane Spotify przypomina mniej odtwarzacz audio, a bardziej stronę mediów społecznościowych z muzyką na górze (Myspace, czy jak?). Podczas gdy Spotify nie komentował, czy testuje Storyline jako zastępstwo dla Geniusa, firma otrzymała ostatnio negatywne opinie od artystów na temat ich braku możliwości kontrolowania funkcji Genius – a mianowicie krytyki ze strony Hayley Williams z Paramore na Twitterze. Rzecznik Geniusa dla Rolling Stone, podkreślił, że skontaktował się z Williams natychmiast po dowiedzeniu się o jej tweecie i że „to naprawdę bardzo rzadki przypadek, że artysta ma korektę lub pytanie do Behind the Lyrics, ale kiedy coś takiego się pojawia, firma jest zawsze bardzo czuła w tej materii i otwarta na ulepszenia.”

Według najnowszych danych, 100 milionów użytkowników Spotify płaci miesięczną opłatę za poziom subskrypcji premium.

źródło: rollingstone.com
foto: screenshot Amy X. Wang
tł. Beata Ejzenhart