PRZEMYSŁ MUZYCZNY, SOCIAL MEDIA, STREAMING

Jak dwie firmy fonograficzne weszły viralem na TikTok

Fanbytes, który zyskał miano pionierskiego początkującego marketingu na Snapchat, rozszerzył swoją ofertę na Instagram, a ostatnio TikTok.

Dwie firmy fonograficzne wykorzystały Fanbytes, aby ich piosenki stały się viralem na TikTok, wykorzystując marketing influencerów. Podczas gdy eksperci uważają, że TikTok pozostaje niewystarczająco nasycony dla marketerów, jest on również idealnie dopasowany do wytwórni muzycznych.

Fanbytes, zapoczątkowany przez 23-letniego Timothy Armoo, został wprowadzony na TikTok zaledwie kilka miesięcy temu i odniósł już znaczący sukces dzięki szerokiej gamie artystów i wytwórni, oferując promocje piosenek oraz usługi rozwoju artystów na platformie.

Przykładami ich możliwości promowania artystów są Ruth Anne z The Other Songs i AWAL Patrick Martin. Obie kampanie wykorzystywały specyficzne funkcje TikTok do trendów na platformie i zwiększania strumieni dla artystów.

1 RUTHANNE
Brytyjska wytwórnia The Other Songs szukała sposobów na zwiększenie strumieni i budowanie szumu wokół irlandzkiej piosenkarki RuthAnne, co zbiegło się w czasie z premierą jej najnowszego singla, Love Again.

Strategia Fanbytes polegała na zbudowaniu kampanii TikTok, która angażowała publiczność, a nie tylko prosiła o ich uwagę. Wyzwaniem było dla nich myślenie i tworzenie w oparciu o centralny sentyment piosenki do ponownego uczenia się.

Fanbytes zdał sobie sprawę, że typem kampanii, które najlepiej działały na TikToku, były te, które wykorzystywały emocje publiczności – i jednocześnie zdawały sobie sprawę z tego, jak potężna może być ta piosenka.

Ponieważ sukces piosenki zależał od wirusowości (viralu), Fanbytes użył funkcji „duet” TikToka, w której użytkownicy naśladują filmy tworzone przez influencerów. Zgodnie z etosem piosenki, influencerzy zostali poinformowani, aby podzielić się swoimi największymi niepewnościami zgodnie z miłością do siebie.

Fani zostali następnie zachęceni do duetu ze swoimi wpływowymi fanami, dzieląc się także niepewnością.

W ciągu tygodnia Fanbytes osiągnął imponujące wyniki. Ponad 1800 unikalnych filmów zostało stworzonych przez fanów, uzyskano ponad 200 tys. serc na stworzonej treści i 1,5 mln zasięg widoku hashtagu.

Aaron Sayer, szef działu społecznościowego w The Other Songs, który zarządza RuthAnne, opowiadał: „Przybyliśmy do Fanbytes bez prawdziwego zwięzłego i zwartego rozwiązania, ale fakt, że dostaliśmy coś na żywo tak szybko, jest świadectwem skuteczności zespołu Fanbytes i ich wpływu na platformę. Obserwacja tego jak szybko to chwyciło, była niesamowita ”.

Billy Webber, współzałożyciel The Other Songs, dodaje: „Z perspektywy artysty jest to walidacja. Widząc tysiące ludzi otwierających się i zwierzających na temat swoich niepewności, po prostu opierając się na piosence, to bardzo potężna moc TikTok. ”

2 PATRICK MARTIN
Osoby mające wpływ na TikTok były również wykorzystywane do napędzania rzeczywistych, namacalnych strumieni, jak widać w kampanii z niezależnym artystą Patrickiem Martinem.

Patrick Martin z Los Angeles, B-Unique / AWAL, wydał swój debiutancki singiel Cinema Love na początku tego roku. Fanbyte skupił się na nakierowaniu strumieni na całym świecie do 13-21-latków.

Firma wiedziała, że wyzwanie TikTok oparte na chwytliwym fragmencie refrenu będzie najlepszym sposobem na zaangażowanie tej konkretnej publiczności – i zachęcenie ich do przeszukiwania platform streamingu dla pełnej wersji.

Grupę Influencerów wybrano na podstawie krótkiej i pożądanej grupy demograficznej. Ci wpływowi twórcy następnie stworzyli filmy wideo – wszystko za pomocą specjalnego filtra „szpuli filmowej” TikTok – pokazując ich przywiązanie do kogoś lub czegoś, co kochają. Było to naturalne dopasowanie do tematu Cinema Love.

Wszystkie filmy były opatrzone hashtagiem #CinemaLove i zostały opublikowane dokładnie w tym samym czasie, aby zapewnić maksymalny efekt.

Zwolennicy wpływów zostali następnie zainspirowani, aby sami podjąć wyzwanie, gromadząc przyjaciół, aby pokazać ich „miłość”. Wszyscy fani podjęli wyzwanie, przesyłając własne treści z tym samym filtrem i hashtagiem.

Aby jeszcze bardziej wzmocnić utwór, Fanbytes rozprowadził utwór poprzez sieć kont muzycznych, co pomogło stworzyć wszechobecny efekt na TikToku. Połączenie powyższych działań doprowadziło do dobrych wyników, w tym 1,1 tys. filmów przesłanych przez fanów i 1,9 mln treści z hasztagiem #CinemaLove w ciągu czterech dni.

Najbardziej imponujące jest to, że podwojono liczbę codziennych strumieni na Spotify w czasie trwania kampanii.

Cameron Cromer, były szef działu reklamy cyfrowej w WMA, który pracował nad tą kampanią z Fanbytes, mówi: „Fanbytes jest innowacyjny, zwinny i dokładny dzięki wykorzystaniu niszowych sieci wpływowych na TikTok. Jestem pod wrażeniem wyników w Spotify, ponieważ nasze kluczowe wskaźniki wydajności były wynikiem czysto organicznej reakcji, bez pewnego sposobu klikania. ”
__________________________________________________________________

Mówiąc ogólnie o rosnącym znaczeniu i wpływie TikTok – oraz o tym, w jaki sposób wpisuje się on w ogólną działalność Fanbytes, Timothy Armoo, założyciel i dyrektor generalny, mówi: „Naszym celem było zawsze posiadanie pełnego cyklu marketingu dla młodych ludzi, więc marki, które chcą kierować nastolatki mogą teraz korzystać z naszego produktu TikTok influencer, dla 18-25 osób, mogą korzystać z naszego produktu Snapchat i dla 25+ mogą korzystać z naszego produktu Instagram influencer.

Odnosząc się w szczególności do znaczenia kreatywności w TikTok, oferuje: „Zawsze wierzyliśmy, że ludzie, którzy uzyskują najlepszą platformę, to ci, którzy powinni wymyślić pomysły, więc dzięki naszemu produktowi, etykiety mogą tylko przekazać wpływy na naszej platformie i przekazać im pomysły, które pozwolą im uzyskać najlepszy i najbardziej efektywny pomysł.

jdf2„Jestem bardzo podekscytowany naszym ostatnim produktem, który ma pomóc markom i artystom rozwinąć własny profil TikTok. Budowanie obecności jest jedną z najpotężniejszych rzeczy, które możesz zrobić, ponieważ możesz kultywować własną bazę fanów, która jest tak cenna na dłuższą metę.”

źródło: musicbusinessworldwide.com
fot: Matt Writtle
tł: Beata Ejzenhart