STREAMING

Universal Music Group bliski generowania 10 mln $ dziennie za streaming …

Dochody z operacji nagrań muzycznych Universal Music Group przekroczyły 1,088 mld euro (1,37 mld dolarów) w pierwszych trzech miesiącach 2019 r. – wzrost o 19,2% rok do roku przy stałej walucie.

Zgodnie z najnowszymi wynikami finansowymi  Vivendi, opublikowanymi dzisiaj (15 kwietnia), około 737 milionów euro (837 milionów dolarów) tych pieniędzy zostało wygenerowanych przez streaming. Oznacza to, że etykiety Universal gromadzą obecnie około 9,3 mln USD dziennie od takich firm jak Spotify, Apple Music, Amazon Music i YouTube.

W związku z tym transmisja strumieniowa stanowiła 61% całkowitych przychodów UMG z nagrań muzycznych w kwartale.

Sprzedaż fizyczna UMG wzrosła w I kwartale o 20,8% rok do roku, do 193 mln euro (219 mln USD).

Po przejęciu Epic Rights linia UMG „Merchandise and Other” wygenerowała 72 mln EUR (82 mln USD) w kwartale, co stanowi wzrost o ponad 80% rok do roku.

Największymi dochodowymi artystami/projektami Universal w Q1 były (w kolejności): Ariana Grande, ścieżka dźwiękowa A Star Is Born, japoński zespół rockowy Power Number Back, Queen i Billie Eilish (na zdjęciu).

Universal Music Publishing Group osiągnęła w tym kwartale 225 mln € (256 mln $), co oznacza wzrost o 4,7% rok do roku. Przychody Universal Music Group w pierwszym kwartale – w tym nagrania muzyczne, wydawnictwa itp. – wzrosły o 18,8% rok do roku do 1,502 mld euro (1,7 mld USD), co pozwoliło firmie na osiągnięcie kolejnych 7 mld USD w roku 2019.

Oznaczało to, że UMG osiągnęło 43,4% całkowitej sprzedaży Vivendi w kwartale, osiągając 3,459 mld EUR

1

2

Vivendi poszukuje obecnie nabywcy do 50% UMG. Wśród potencjalnych nabywców znalazły się Alibaba, Tencent, Disney, Verizon, Apple, Google i Amazon. W lutym JP Morgan wycenił wartość Universal na 50 mld USD.

JPMorgan Cazenove, analityk medialny Daniel Kerven opisał UMG jako „unikalny zasób”, który jest właścicielem i kontroluje „niezdefiniowaną, niezbędną, globalną treść, która jest strategiczna dla gigantów technologicznych i nie może być powielana”.

(Wszystkie dane liczbowe użyte tutaj w stałej walucie.)

źródło: musicbusinessworldwide.com
tł. Beata Ejzenhart